"אוטו-פרח" בעכו

אחרי שהכירו לתושבי העיר את מנקי הרחובות שאמונים על צחצוח המדרכות והגנים בשכונות, בקמפיין שילוט חוצות, הפתיעה אתמול את תושבי שכונת רואה בעכו משאית "אוטו-גלידה" שנעמדה בפארק שבלב השכונה בשיכוני העיר וזכתה לעיצוב מחדש ולמיתוג "אוטו-פרח".
ג'ינגל קצבי נשמע ממערכות הרמקולים של גג המשאית ומהחלון הציץ נועם שגב, מנהל מחלקת הגינון העירוני שקרא לכל הילדים המשחקים בפארק והוריהם להגיע ולבחור פרח ממבחר תפריט פרחי הבית. הוא הנחה אותם לאחוז במשפך מלא במים ולשתול אותו באדמה. "יש לנו כאן לוונדר קנרי, אקליפטה אדומה ופנטס" צעק לעברם שגב ואיים "אני הולךךך". "אלו צמחים רב שנתיים יפים שהילדים ייהנו מהם כל השנה" ציין כמו אב גאה לילדים הפורחים.
ה"אוטו-פרח" העירוני הוא חלק מקמפיין חדש שמובילים בעיריית עכו ובתמיכת המשרד להגנת הסביבה במטרה להעלות את המודעות של תושבי העיר לשמירה על הניקיון והנוי במרחב הציבורי.
1 צפייה בגלריה
yk13542835
yk13542835
"אוטו-פרח" בפעולה
(צילום: אלעד גרשגורן)
במסגרת הקמפיין העירייה גייסה ומיתגה רכב ייחודי שפועל כ"אוטו גלידה" של פרחים, ומדי שבוע הוא יגיע לגני משחקים ברחבי העיר עם מאות שתילי פרחים, שאותם שותלים ילדי השכונה במרחב הציבורי.
"עשינו סקר ובו גם תצפיות כדי לזהות מדוע אנחנו משקיעים משאבים רבים כל כך בחזות העיר ולא מצליחים לשמור עליה", מתאר יניב אשור, מנכ"ל העירייה. הוא מסביר כי "זיהינו כי אין בעיה של מחסור במנקים או באמצעים אלא הבעיה היא באחריות הקהילתית כלפי הסביבה שבה התושבים חיים וביקשנו לרתום אותם לטיפוח המקום בדרך מקורית שתחבר אותם למרחב הציבורי. הילד ששתל עכשיו את הפרח ישמור עליו ובטח שלא ידרוך עליו וגם יהיה מודע יותר לשימור הסביבה בה הוא חי".
הילדים והוריהם בשכונת רואה התמסרו לאתגר עבודת האדמה בשמחה ובהתרגשות והבטיחו כי מעתה יגנו על הפרחים שלהם. "אנחנו מחזיקים בעכו 980 דונם של גינון ואני בטוח שאם מחר בבוקר תהיה תקלה חלילה במערכת ההשקיה כאן, הם ירימו טלפון למוקד ויתריעו שהפרח שלהם עומד למות" הוסיף שגב. לדבריו, "הם ירגישו הרבה יותר שייכים לסביבה שבה הם גרים ולאהבה שלנו, הגננים - למלאכת הגינון".