2 צפייה בגלריה
yk13548572
yk13548572
המשטרה "תוקעת לו מקלות בגלגלים"
(צילום: גיל נחושתן)
פחות מחודשיים אחרי שסיים את תפקידו כמפקד מחוז חוף במשטרה ומונה על ידי המפכ"ל יעקב שבתאי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לתפקיד הפרויקטור למאבק בפשיעה בחברה הערבית, טען ניצב יורם סופר שהוא מתחרט על התפקיד שהסכים לקחת על עצמו. "בתור מפקד מחוז הייתי למעלה, והיום אני למטה", אמר בשיחות סגורות שתוכנן הגיע לידי ynet ו"ידיעות אחרונות".
בשיחה סגורה עם קצינים במשטרה אמר ניצב סופר שבתור מפקד מחוז חוף היו לו סמכויות רבות ואחריות, והיום – כפרויקטור למאבק בפשיעה בחברה הערבית - הוא יכול בסך הכל לכנס את משרדי הממשלה הרלוונטיים ולנסות להניע מהלכים. לדבריו, הוא תלוי בסופו של דבר במידת הנכונות ושיתוף הפעולה של המשטרה בכדי לפעול, אלא שזו "תוקעת לו מקלות בגלגלים".
סופר, שבתפקיד הפרויקטור כפוף ישירות לשר בן גביר, תיאר קשיים שהוא חווה בעקבות אי-שיתוף פעולה מלא מצד המשטרה. "יש אנשים רעים במשטרה. מקנאים בי", אמר בשיחה סגורה ותיאר היתקלות שהייתה לו עם המשטרה כשביקש לקבל מודיעין. "לא העבירו לי דברים שביקשתי בתחום המודיעין עד שנאלצתי לדפוק על השולחן ורק אחרי דין ודברים קיבלתי שיתוף פעולה. זה לא צריך לעבוד ככה".
2 צפייה בגלריה
ניצב יורם סופר עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה והמפכ"ל יעקב שבתאי
ניצב יורם סופר עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה והמפכ"ל יעקב שבתאי
השר לשעבר אוחנה, ניצב סופר והמפכ"ל
(צילום: דוברות משטרת ישראל)
באותה שיחה התרעם סופר על מידת שיתוף הפעולה של מפכ"ל המשטרה איתו, וציין כי רק לאחרונה החל המפכ"ל לשתף איתו מעט יותר פעולה. עם זאת הוא הדגיש שבממשק שבינו לבין המשטרה הדברים עדיין לא עובדים כמו שצריך.
היחסים בין שבתאי לסופר רעועים במיוחד. סופר התמודד מול שבתאי על תפקיד המפכ"ל בסבב הקודם, אלא שהשר לביטחון הפנים דאז, אמיר אוחנה, בחר בשבתאי.
לאחר כניסתו של שבתאי לתפקיד המפכ"ל בינואר 2021, נרשם עימות ראשון בין השניים כשסופר מונה על ידי שבתאי למפקד מחוז חוף - ולא למחוז ירושלים כפי שביקש. בשיחת ועידה בין קצינים בכירים אמר אז סופר: "למה הוא שיקר לשר ואמר שאף ניצב לא רוצה את ירושלים? יש לך מפקד מחוז שרוצה לפקד על העיר, אז לקחת תת-ניצב בתפקיד ראשון? בגלל אינטרסים אישיים? זו לא משטרה פרטית".
מאז היחסים בין השניים נותרו רעועים. על סבב המינויים האחרון סיפר סופר: "המפכ"ל ניסה לדחוק אותי בהתחלה לתפקיד ראש אגף סי"ף (אחראי במשטרה על הפשיעה במגזר הערבי) ולא הסכמתי, כי זה אגף בהתפרקות".
מטעם המשרד לביטחון לאומי, בשם יורם סופר נמסר בתגובה: "ניצב יורם סופר מונה בתום שלוש שנות פיקוד על מחוז חוף, במסגרת סבב מינויי הניצבים האחרון ולבקשת השר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, לתפקיד הפרויקטור למאבק בפשיעה בחברה הערבית. ניצב סופר הסכים לקבל עליו את המשימה המורכבת הזאת מתוך תחושת שליחות לקידום משימה לאומית המונחת על כתפיה של מדינת ישראל ושל משטרת ישראל בשיתוף עם כל מערכת אכיפת החוק.
"יחסי העבודה של ניצב סופר עם פיקוד משטרת ישראל מקצועיים והדוקים וכל פרשנות אחרת הינה שגויה ומשרתת את מי שמבקש לפגוע במשטרה ובמאמציה לפעול למען ביטחון הציבור הערבי במדינת ישראל".
פורסם לראשונה: 00:00, 15.08.23