"לא נפתח את שנת הלימודים". ההורים מפגינים
(צילום: צפת.נט)

כבר כמעט שנה שתלמידות בית הספר הרב-שנתי "אלשיך" בצפת לומדות בצפיפות ובתנאים שהוריהן מגדירים כ"ראויים בקושי לעדר כבשים במכלאה". כעת, הם הודיעו כי אין בכוונתם לפתוח את שנת הלימודים ובית הספר יושבת עד שברשות המקומית ובמשרד החינוך ימצאו מענה לכ-250 התלמידות.
"השאירו לנו שליש ממתחם בית הספר כי המבנים שלו נמצאו בסכנת קריסה מיידית, ונשארנו עם אגף אחד וחצי שבו מצטופפות הבנות בתנאים שלא מתקרבים למדינת עולם שלישי", תיארה ענת סממה, יו"ר ועד ההורים ואם לחמש בנות בבית הספר החרדי, השייך לרשת "בית יעקב". "במשך מעל לחצי שנה הבטיחו לנו שהכל יהיה בסדר ושבעירייה דואגים לנו, היינו ילדים טובים ונתנו אמון אבל אנחנו לא רואים כל התקדמות".
2 צפייה בגלריה
yk13562016
yk13562016
פיגומים על בניין בית הספר
(צילומים: מתוך אתר צפת.נט)
שלשום קיימו כמה עשרות הורים ובנותיהן הפגנה בכניסה לבניין העירייה. טליה גואטה, מורה בבית הספר ואם לשתי תלמידות, סיפרה בבכי כי למורות אין מקום לנוח בו במהלך היום, והוסיפה כי "אנחנו נאלצות ללמד את הבנות של החינוך המיוחד במדרגות. ביום נעים אנחנו יוצאות ללמוד על ספסל ברחוב הסמוך, אבל עוד מעט יגיע החורף ולא נוכל שוב לעמוד בזה". אחת האימהות סיפרה כי "הכיתה של הבת שלי קטנה יותר מהמטבח שלנו בבית".
ההורים טוענים כי בבית הספר יש שישה תאי שירותים מוזנחים, והתלמידות והצוות נאלצים להתאפק שעות ארוכות. המורות נדרשות ללמד כשהן מחזיקות בלוח כתיבה עליו הן רושמות את חומר הלימודים. סממה מוסיפה כי "מכונת הצילום כלואה במבנה שבסכנת קריסה והבנות נדרשות להעתיק הכל מהלוח, אפילו את השאלות למבחנים. בחורף שעבר המחברות שלהן נרטבו מנזילות מהתקרה".
2 צפייה בגלריה
yk13562061
yk13562061
קיר שקרס בתוך כיתה
היא דורשת מהעירייה למצוא פתרון הולם עד לפתיחת שנת הלימודים, אחרת ההורים יעדיפו להשאיר את הבנות בבית, לטובתן. "ראש העירייה שוקי אוחנה טען כי יש תקציב של 2.5 מיליון שקל ונבחר קבלן, אבל אין מי שמוכן לבטח את העבודות במקומות המסוכנים. שייתן לנו מענה אחר. מצידי שיפנה אגף בעירייה או מתנ"ס. הוא צריך לדאוג דבר ראשון לחינוך, כמו בכל עיר נורמלית".
התגובות של משרד החינוך והעירייה היו שונות ומבולבלות, וסותרות לכאורה את עדויות הצוות וההורים. בעיריית צפת טענו כי "בית הספר כולל ארבעה מבנים שונים ואחד מהם פונה על פי הנחיית מומחים. הבנות לומדות בשלושה מבנים עד לשיקום האגף הסגור שבו יושקעו 2.5 מיליון שקל".
מנגד, במשרד החינוך טענו כי מדובר בסך הכל ב"שלוש כיתות שלטענת ההורים יש בהן סכנה בטיחותית". בדוברות המשרד נטען עוד כי "האחריות על תחזוקת מבני חינוך היא על הרשות המקומית שקיבלה תקציב לשיפוץ בתי הספר. מנהל המחוז החרדי עומד בקשר עם כל הנוגעים בדבר".
פורסם לראשונה: 00:00, 24.08.23