3 צפייה בגלריה
נתניהו ממנה את אופיר אקוניס לשגריר הבא באו"ם
נתניהו ממנה את אופיר אקוניס לשגריר הבא באו"ם
אופיר אקוניס נואם באו"ם במרץ. נתניהו ימנה אותו לשגריר הבא?
פרסום ראשון: ראש הממשלה בנימין נתניהו מייעד את שר המדע אופיר אקוניס לשגריר הבא של ישראל באו"ם. כך אומרים בכירים בממשלה. אקוניס עתיד להחליף את השגריר הנוכחי, גלעד ארדן, שיסיים בספטמבר הבא כהונה בת ארבע שנים.
בעבר, הוזכר שמו של אקוניס כמועמד אפשרי לתפקיד, אך הוא עצמו הכחיש. ואולם, בכירים בממשלה טוענים שהמינוי סגור ומסוכם בין נתניהו לבין שר החוץ אלי כהן. בנוסף, מקורות יודעי דבר אומרים כי ארדן עצמו אינו מעוניין בהארכת כהונתו ורוצה לחזור לארץ מסיבות משפחתיות.
3 צפייה בגלריה
שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן בדיון במועצה של מועצת הביטחון בסוגייה הפלסטינית
שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן בדיון במועצה של מועצת הביטחון בסוגייה הפלסטינית
ארדן באו"ם. מקורות יודעי דבר אומרים כי אינו מעוניין בהארכת כהונתו
(צילום: AFP)
בכירים בממשלה אומרים כי נתניהו מעוניין למנות עוד שרים לתפקידים דיפלומטיים - כנראה כדי שיוכל להוציא אל הפועל את הבטחותיו לחברי כנסת להתמנות כשרים.
בקרוב, הוא אמור להחליט גם מי יהיה הקונסול הכללי הבא של ישראל בניו יורק - אחת המשרות הדיפלומטיות הנחשקות. בעבר, הציע את התפקיד לשרה מאי גולן וזו אף טסה לניו יורק כדי לבחון את ההצעה. הייתה זו ההתנגדות העזה מצד הממשל האמריקני והקהילה היהודית שגרמה לנתניהו לסגת.
3 צפייה בגלריה
מאי גולן נתניהו
מאי גולן נתניהו
השרה מאי גולן עם נתניהו. ראש הממשלה הציע לה את תפקיד הקונסולית בניו יורק - אבל האמריקנים התנגדו
במקביל, יצטרך ראש הממשלה להכריע מי יתמנה לשגריר ישראל בוושינגטון במקומו של מייק הרצוג שכהונתו לא תוארך מעבר לאוקטובר 2024. גם את התפקיד הזה מייעד נתניהו לשר בכיר.
מנגד, התפקיד היוקרתי - שגריר ישראל בצרפת, לא יוקצה למועמד פוליטי, אלא לדיפלומט מקצועי. המועמד המוביל לפריז הוא יוש זרקא, המשמש כיום כסמנכ"ל אסטרטגיה במשרד החוץ. בנוסף, השר כהן מתכוון למנות את הח"כ לשעבר מהליכוד, אברהם נגוסה, לשגריר ישראל באתיופיה.
מלשכת אקוניס לא נמסרה תגובה.
פורסם לראשונה: 00:00, 24.09.23