ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל החליט בתום 30 שנות כהונה שלא להתמודד לקדנציה נוספת - ובכך למעשה פתח את המרוץ ללשכת ראש העירייה. השינוי הצפוי מתסיס את התושבים, וסקרים פנימיים שנערכו מנבאים אחוזי הצבעה גבוהים בעיר.
שני מועמדים מתמודדים על ראשות העירייה: גיא יפרח, סגן וממלא מקום ראש העירייה, ושלומי ירוחם, שהיה בעבר יו"ר הנהגת ההורים העירונית וגם הארצית. על 15 המקומות במועצת העיר מתמודדות שבע רשימות: סיעת לב של יפרח, סיעת התושבים של ירוחם, רשימת הציונות הדתית בראשות חברת המועצה ברנדה הורוביץ, רשימת ש"ס בראשות חבר המועצה יחיאל וקנין, רשימת עוצמה יהודית בראשות מוטי פרץ, רשימת מעלה אדומים מתחדשת בראשות חבר המועצה אבי רחמים ורשימת דגל התורה בראשות הרב משה בר-חנון.
3 צפייה בגלריה
yk13616880
yk13616880
(צילום: יואב דודקביץ)
בלב קמפיין הבחירות של המועמדים נמצאים מספר נושאים מרכזיים, ודווקא הבנייה או העניין המדיני אינם נכללים בהם. המתמודדים מתמקדים בעיקר בשני נושאים: חינוך ותחבורה.
לשני המועמדים רקע משמעותי בתחום החינוך. יפרח היה כאמור מספר שתיים של ראש העירייה היוצא כשריאל, שהחזיק בתיק החינוך שהיה יקר לליבו. הוא מציג תוכניות לקידום החינוך עם השקעה מיוחדת בגיל הרך. בין הצעותיו אפשר למצוא לימודי אנגלית כבר בכיתות גן, כניסה של בינה מלאכותית למוסדות החינוך ועוד.
3 צפייה בגלריה
yk13616882
yk13616882
מפנה את הכיסא. ראש העיר היוצא, בני כשריאל
(צילום: שאול גולן)
מנגד, ירוחם היה חבר במשך שנים בהנהגות ההורים, העירונית והארצית, ושימש כיו"ר של שתיהן. הוא מלווה את התחום שנים רבות, וברשימתו מוצבת מפקחת במשרד החינוך לשעבר. גם הוא טוען כי העיר צריכה לשפר את החינוך בגיל הרך, והוא מציע להוריד את מחירי הצהרונים ולספק לצעירים ולנוער מסגרות עשירות בשעות אחר הצהריים.
אך הבעיה העיקרית של מעלה אדומים היא התחבורה, בעיר ומחוצה לה. שני המועמדים מדברים על שינויים מרחיקי לכת, שיקלו על התושבים ויפתרו את בעיית הפקקים.
יפרח טען כי "יש פה תחבורה ציבורית פנים-עירונית שנמצאת בקשיים ולא נותנת מענה ראוי לתושבים. אנחנו נטפל בזה. נפעל לפתיחת כביש הטבעת המזרחית שמחבר את מעלה אדומים לתלפיות. הוא כבר מתוקצב, וצריך לדאוג שזה ייצא לפועל".
גם ירוחם אמר דברים דומים: "התושבים פה עוזבים את העיר בגלל פקקים. יש כאן הגירה שלילית שהעייריה לא הצליחה לטפל בה. את המחסום יהיה קשה להזיז כי מדובר בעניינים מדיניים, אבל צריך לעשות כאן שינויים כמו להרחיב את הכביש המוביל למחסום ועוד".
ראש העירייה היוצא כשריאל תומך ביפרח סגנו, שזוכה גם לתמיכת סיעת הליכוד. גורמים המעורבים בפרטים מספרים שבליכוד ערכו מספר סקרים לפני שנתנו את תמיכתם ליפרח. לעומת זאת, אנשיו של ירוחם טוענים כי אינם מחויבים לאף פוליטיקאי, מה שמשחרר אותם ממחויבויות אחרי הבחירות ונותן להם את החופש לדפוק על שולחנות כשיהיה צורך.
פורסם לראשונה: 00:00, 04.10.23