3 צפייה בגלריה
 נתניהו ובן גביר
 נתניהו ובן גביר
נתניהו ובן גביר
(צילום: רויטרס/Amir Cohen/Pool, אלעד גרשגורן)
ניסיונות הפיוס של נתניהו: כמה שעות לאחר הפרסום על הדרתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שלשום (ראשון) מדיון ביטחוני, הבין ראש הממשלה בנימין נתניהו את גודל המשבר בין השניים. ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" נודע כי בניסיון להפיג את המתח, הוזמן בן גביר לפגישה אישית בארבע עיניים במלון דן קיסריה הסמוך לביתו של ראש הממשלה. לכך הצטרפו גם ניסיונות בכירים בליכוד לפייס את השר - והם טענו בפניו כי בלעדיו לא תהיה לנתניהו ממשלה.
הפגישה בין השניים נמשכה כמה שעות והיא נועדה לסיים את המשבר בין נתניהו לבן גביר, בין היתר על רקע דרישותיו של השר בעניין תנאי מאסרם של מחבלים והדרתו של בן גביר מדיונים ביטחוניים.
זאת לאחר ששלשום בבוקר קיים נתניהו התייעצות ביטחונית בעקבות המצב הביטחוני בישראל ללא בן גביר, כשבחדרים סגורים נשמעת כלפיו ביקורת חריפה. אחד מיועציו של נתניהו אף טען: "הוא כל הזמן מציע סיכולים ממוקדים וסגרים שונים ומשונים, עם מדיניות כזו ראש הממשלה לא יוכל לטוס לשום מקום". עוד קודם לכן תקפו שרים ובכירים בליכוד את בן גביר וטענו כי הוא "משקולת על הממשלה".
3 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט פגישה עם שר ההגנה של גרמניה בוריס פיסטוריוס ב ברלין
שר הביטחון יואב גלנט פגישה עם שר ההגנה של גרמניה בוריס פיסטוריוס ב ברלין
ברקע: הביקורת של בן גביר על המדיניות הביטחונית של גלנט
(צילום: EPA/HANNIBAL HANSCHKE)
3 צפייה בגלריה
בית סוהר מגידו
בית סוהר מגידו
בית סוהר מגידו. השר לביטחון לאומי דורש לשנות את תנאי האסירים הביטחוניים
(צילום: גדי קבלו )
הפגישה התקיימה בחדר צדדי במלון, אולם נתניהו ובן גביר ירדו מדי פעם ללובי, שם נצפה גם בנו של השר. גורמים בליכוד הודו כי נתניהו הבין שהוא חייב להגיע להבנות מול בן גביר על רקע הדרישות שלו בענייני תנאי מאסרם של אסירים ביטחוניים, אך לא ברור אם השניים אכן הגיעו להסכמות או להבנות. בתקופה האחרונה החריף המתח בין השניים, גם בשל מרד הצבעות בכנסת ובממשלה שעליו הצהיר בן גביר, לצד דרישתו לשנות את המדיניות הביטחונית של שר הביטחון יואב גלנט.
מחלוקת נוספת בין השניים היא הדרישה המתמשכת של השר בן גביר לבצע מעצרים מנהליים נגד ראשי ארגוני הפשע הערביים, ולשלב סיוע מצד שב"כ במלחמה בפשיעה בחברה הערבית. ההערכה היא כי נתניהו מעוניין לסיים את העימות מול בן גביר לפני פתיחת מושב החורף של הכנסת, כדי למנוע תרחיש שבו "מרד ההצבעות" של בן גביר ושל עוצמה יהודית ישבש את פעילות הקואליציה ויפגע בה.
פורסם לראשונה: 00:00, 03.10.23