"תוציא אותי מהר מפה", כך ביקש הפרמדיק מיחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש מחברו ליחידה רב-סמל בכיר מ', לאחר שנפצע קשה בהתפוצצות הרימון בטול כרם.
2 צפייה בגלריה
yk13620117
yk13620117
רס"ב מ'
(צילום: דוברות המשטרה)
תיעוד ממצלמות הקסדה: מסתערבי מג"ב איו"ש בפעילות בטול כרם
(צילום: דוברות המשטרה )

"היו לו דימומים בכל הגוף, מרסיסים בפה, בידיים, בבטן וברגליים", סיפר אמש רס"ב מ'. "ידעתי בתוך תוכי שאני חייב לעצור דחוף את הדימומים, כי אם לא אני מאבד אותו תוך חמש דקות. וידעתי שהכי דחוף להגיע לשולחן הניתוחים. זה ההבדל בין חיים לבין מוות שם בשטח הקשה תחת אש. מזל שהפינוי היה מהיר וטוב".
אחרי ההיתקלות הקשה, הוא שיחזר כי "הגענו לפנות בוקר למעצר יעד במחנה הפליטים טול כרם, ותוך שניות מרגע שפרקנו התחילה היתקלות. הכוח שלנו הגיב בירי, וגם הירי עלינו הפך מסיבי וכלל מטענים. אבל אנחנו היינו ממוקדי מטרה על היעד, שהחל להימלט אבל שמנו עליו יד. אחרי כחצי שעה הלוחמים התחילו לקפל לכלים הממוגנים, ואז אירע פיצוץ הרימון. דרך החלון של הרכב הממוגן ראיתי את הבזק הפיצוץ ושמעתי בקשר: 'יש פצועים'".
העימותים בטול כרם, אתמול

2 צפייה בגלריה
חילופי אש בין כוחות הביטחון למחבלים בטול כרם
חילופי אש בין כוחות הביטחון למחבלים בטול כרם
כוחות הביטחון פועלים בטול כרם, אתמול בלילה
הלוחמים בכלים הממוגנים דהרו במהירות לאחור, לכיוון הפצועים שעל הקרקע, ורס"ב מ' משך את אחד הפצועים קשה לכלי הממוגן והחל לטפל בו. "זה היה הפרמדיק שלנו", הוא סיפר. "הוא לוחם ופרמדיק, ואם יש משהו שאנחנו לא רוצים לראות, זה פרמדיק פצוע. אם הפרמדיק נפצע - מי יטפל בנו? הוא היה בהכרה, דיבר איתי והבין היטב את חומרת הפציעה שלו. הוא אמר לי: 'תוציא אותי הכי מהר מפה'.
"שמתי לו חסם עורקים כדי לעצור את הדימום בידיים וברגליים. דימום בלתי נשלט זה מצב קשה. אין שום אפשרות לעזור חוץ מעצירת הדימום ולטוס לחדר ניתוח. תוך כדי הטיפול בו נמשך הירי על הכלי שלנו. הכוח שבקרקע הגיב, ומבחינתי הכדורים היו רק רעשי רקע. אשתי עוד שלחה לי תוך כדי הודעה: 'מה קורה? בוקר טוב', ואני עניתי לה 'הכל בסדר'".
כשהרכב הממוגן הגיע למחסום הועבר הלוחם הפצוע לאמבולנס טיפול נמרץ צבאי, ורס"ב ב' ליווה אותו עד לבית החולים בילינסון בפתח-תקווה, שם ייצבו את מצבו.
הפיצוץ אירע בסביבות השעה 5:30 אתמול בבוקר, וחמישה לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש נפצעו - בהם שלושה במצב קשה ושניים נוספים באורח קל-בינוני. בזמן יציאת הכוחות מטול כרם, מחבלים ירו והשליכו מטענים לעברם - ואלו השיבו באש, כולל בהשלכת הרימון שהתפוצץ. בתחילה חשבו בצה"ל כי הלוחמים נפצעו מהתפוצצות מטען עליו עלו עם רכבם, אך לאחר בדיקות רפואיות התגלה כי עיקר הפגיעה נבעה מרסיסי הרימון.
פורסם לראשונה: 00:00, 06.10.23