3 צפייה בגלריה
yk13622515
yk13622515
קריקטורות הפכו לוויראליות
הרשתות הפלסטיניות עמוסות בימים אלה בתוכן שיוצר הזדהות עם המבצע של חמאס וגורם לתחושת ניצחון בקרב הפלסטינים. חמאס דאג לצלם מראות קשים של הריגת וחטיפת חיילים ואזרחים, לצד בזיזת רכבים צבאיים ואזרחיים וכניסה לשטח הישראלי לאורך זמן - והוא עורך ומשחרר תיעודים לאורך כל היום כדי לשמור על גחלת הניצחון והפגיעה בישראל.
תיעוד: יפה אדר בת ה-85 נחטפה לעזה

3 צפייה בגלריה
יפה אדר
יפה אדר
בת 85 וצולמה לצד מחבלים חמושים בדרך לעזה. יפה אדר
הדבר מעורר אהדה רבה בקרב העולם הערבי, והסרטונים הפכו להיות ויראליים: סרטון שבו אישה מבוגרת נכנסת לרצועה, ילדים פלסטינים שצוחקים על ילד ישראלי ומשפילים אותו, צעירה ישראלית מדממת שמוכנסת לג'יפ, לצד התמונות של אמא שנחטפה עם שני ילדיה התינוקות - כשאנשי חמאס אומרים: "תגידו להם שאנחנו אנושיים, לא נפגע בה".
3 צפייה בגלריה
yk13622569
yk13622569
תיעודים אלימים שחמאס פרסם - והפכו לוויראליים
במקביל, נוצרו לא מעט סרטוני הסתה בעקבות האירועים האחרונים - שהפכו לוויראליים. למשל הסרטון שבו אמרו: "אל תתחתנו, מביאים מישראל שבויות", או סרטון שבו משווים בין מחבלת שניסתה לעשות פיגוע בירושלים לבין חטופה ישראלית מדממת. כל אלו ועוד, לצד קריקטורות בעולם הערבי שהראו ניצחון של חמאס והשפלת ישראל.
"אחת המגמות של חמאס היא העברת מסרים עם סרטוני שיווק ערוכים היטב, שגורמים לציבור להזדהות איתם", אמרה אורית פרלוב, חוקרת מגמות שיח בעולם הערבי. "מגמה נוספת היא סרטונים של השפלות חיילים שמעוררים השראה בקרב הפלסטינים תושבי הגדה".
פורסם לראשונה: 00:00, 09.10.23