את התמונה האחרונה של בנותיו קיבל יוני אשר (37) בשבת, קצת אחרי תשע בבוקר. אשתו, דורון (34), הנציחה אותן משחקות בממ"ד, בשלב שעוד קיוו שאולי יקרה נס והמחבלים ידלגו דווקא על הבית הזה.
יוני אשר בריאיון, השבוע
(צילום: ירון ברנר)

2 צפייה בגלריה
yk13624131
yk13624131
רז ואביב משחקות בממ"ד
הכותרת
מאחורי הקלעים של המשא ומתן להשבת השבויים והחטופים
26:25
"אשתי והילדות, רז בת הארבע וחצי ואביב בת השנתיים וחצי, נסעו לקיבוץ ניר עוז לבקר את אמא של דורון ואת בן זוגה, גדי מוזס, לרגל שמחת תורה. אני לא נסעתי איתן. הן היו שם ביום חמישי, שהו אצלם, ובסוף החליטו להישאר ללילה נוסף. דורון נולדה בקיבוץ, וזה היה ביקור משפחתי רגיל, שכמוהו היו רבים בעבר", סיפר.
בשבת בבוקר גילו בני הקיבוץ לחרדתם שיש חדירת מחבלים. שעה לאחר ששלחה לו את התמונה והשניים הביעו תקווה שהאירוע יסתיים ללא פגיעה, התקשרה דורון, רואת חשבון במקצועה, לבעלה. "היא דיברה אליי בלחישות וסיפרה שיש מחבלים בתוך הבית", משחזר אשר, "הן היו נעולות בממ"ד ביחד עם בן הזוג של חמותי, אבל היא אמרה שבשלב מסוים גדי החליט לצאת לדבר עם המחבלים, וככל הנראה הם לקחו אותו יחד עם סכומי כסף שהיו בבית, ארנקים ותיקים".
יוני, שחשש כי המחבלים ישמעו את קולותיהם ויגיעו לממ"ד, ביקש מדורון לנתק. "בשלב זה הייתי תחת הרושם שהמחבלים לקחו את הכסף ועזבו", הוא מסביר. אבל בפועל, זו הייתה השיחה האחרונה שלהם.
2 צפייה בגלריה
yk13624754
yk13624754
דורון מחבקת את הבנות בסרטון חמאס
לאחר שלא שמע ממנה זמן מה, והיא לא ענתה כשחייג, בשעה 11:30 עשה יוני איכון לטלפון של דורון וגילה שהיא בחאן יונס. לאחר מכן מצא סרטון בטלגרם שבו רואים שהמחבלים העמיסו את דורון ואת הבנות על עגלה, כיסו את שערה של דורון, והכניסו אותן לרצועה. "מאז אין לנו כל מידע חדש לגביהן", הוא אומר בכאב. ליאור כץ נתנזון, אחותה של דורון, הייתה גם היא אצל האם ביום חמישי, וביום שישי חזרה למרכז. בשבת התחילו להגיע אליה דיווחים על חדירת המחבלים. "התכתבתי עם דורון, אמרתי להם לנעול את הממ"ד ואחרי זה אני לא יודעת מה היה שם", היא מספרת בכאב, "כשהמחבלים נכנסו להם לבית אני התפרקתי לחתיכות".
את הסרטון שרץ ברשתות ליאורמסרבת לראות. "אנחנו מתפללים שישחררו אותן", היא אומרת, "אלה ילדות כל כך קטנות".
המחיר ששילמה המשפחה עצום. אחיהן של דורון וליאור, שהיה בכיתת הכוננות של הקיבוץ, נעדר. האמא שלהן נחטפה, וגם בן זוגה נעדר.
פורסם לראשונה: 00:00, 10.10.23