1 צפייה בגלריה
לונדון פרו פלסטינים הפגנות בעד עזה נגד ישראל
לונדון פרו פלסטינים הפגנות בעד עזה נגד ישראל
הפגנת תמיכה בעזה, לונדון
(צילום: Thilo Schmuelgen, רויטרס )
אני מבועתת, אמרה יהודייה מברלין לאחר שבתי יהודים סומנו במגן דוד. יש לה סיבות טובות. משום שבהפגנות התמיכה בחמאס מאז פתיחת המלחמה צווחו משתתפים גם את הקריאות הנאציות המוכרות: "מוות ליהודים". הנאצים לא נעלמו. אבל האיסלאמו-נאצים צועדים ברחובות ברלין, וכמעט בכל עיר מרכזית ברחבי אירופה. לא רק היהודים בבעיה. אירופה בבעיה.
ישראל נאבקת עם ציר הרשע, הג'יהאד הסוני והשיעי, במלחמה קשה ואכזרית. אבל זה בעיקר אויב חיצוני. חיזבאללה מצפון, חמאס בדרום, פה ושם גם מחבלי ג'יהאד שפועלים בשטחים הפלסטיניים. מדינות אירופה במצב שונה לחלוטין. האויב האיסלאמו-נאצי נמצא בתוכן. עשרות מיליוני המוסלמים שחיים באירופה לא תומכים בהכרח בג'יהאד. אבל אף פעם לא היה צורך ברוב. עשרות אלפי מוסלמים יצאו מאז 7 באוקטובר לרחובות כדי להזדהות עם חמאס, שהוא בשר מבשרו של הג'יהאד הגלובלי. הם הזדהו אף שהם ידעו כבר על הרצח ההמוני. הם הזדהו אף שהם ידעו על שחיטת תינוקות ואימהות.
בחלק מארצות אירופה יש איסור על הפגנות תמיכה בחמאס, שמוגדר כארגון טרור. אבל הטריק הוא להפגין, כביכול, "בעד הפלסטינים". כששומעים את הקולות ואת המסרים, כאשר רואים את אין-ספור השלטים שהמככב ביותר בהם הוא "מהירדן עד הים פלסטין תהיה חופשית" – אין מקום לאשליות. אלה הפגנות תמיכה בחיסול מדינת היהודים. פה ושם מופיעים בהפגנות הללו גם דגלי דאעש. אין שם שלט אחד שתומך בשלום, בפיוס, בשתי מדינות לשני עמים. הם בצד של מבצעי הטבח. בהפגנות הללו משתתפים גם אירופאים ותיקים מחוגים אנטישמיים, שכמובן מתחזים לפרוגרסיביים ולנאורים.
לא כל משתתפי ההפגנות או תומכי חמאס, שלא כולם יוצאים לרחובות, ישיגו נשק כדי לבצע פעולת טרור. אבל זה כבר קורה. בינתיים היו "רק" שלושה נרצחים בשתי פעולות טרור. מורה נרצח בצרפת ושני אוהדי כדורגל שבדים נרצחו בבריסל. בעקבות ההזדהות עם טבח יהודים, שבאה לידי ביטוי בהפגנות בברלין, אמר שגריר ישראל בגרמניה רון פרושאור שמדובר בסוס טרויאני בלב אירופה. סוס איסלאמיסטי. זה מפחיד. בכל מוסד יהודי ברוב מדינות אירופה השמירה תוגברה. אף מוסד מוסלמי לא היה זקוק לתגבור כזה.
פה ושם היה נדמה שאירופה מתעוררת. זה קרה, למשל, אחרי פיגועי נובמבר 2015 בצרפת, שבהם נרצחו 130 בני אדם בשורה של מעשי טרור. המוני מוסלמים לא יצאו אז לרחובות, כמו בשבועיים האחרונים, כדי לתמוך בג'יהאד. לא מעט אינטלקטואלים גינו את הטרור, אבל הוסיפו את ה"אבל". וה"אבל" הזה בא לומר – זה בגלל מה שהמערב עושה בעיראק ובאפגניסטן, זה בגלל הקפיטליזם, זה בגלל הציונים וכן הלאה.
אירופה לא התעוררה. היא בתרדמת. וההפגנות בשבועיים האחרונים, אמר לי עיתונאי צרפתי, הן אפילו לא המתאבן. ברגע שצה"ל יפלוש לרצועת עזה, אירופה תרעש ותגעש. זוכר את נאהל מרזוק, הוא שאל אותי, הצעיר בן ה-17 שנהרג על ידי המשטרה? בוודאי שזכרתי. זה קרה השנה. 1,000 בניינים נשרפו, הוא הזכיר לי. וזה קרה אף שמרזוק נמלט מהמשטרה. מה יקרה עכשיו, כאשר תהיה פלישה קרקעית? יש חשש רציני, הוא אמר בצער, שזה יוביל לפרעות. יהודים עלולים להיפגע. צריך כמובן לקוות שזה לא יקרה, אבל זה ברור שאירופה כולה בבעיה. היהודים בבעיה הרבה יותר גדולה.
על רקע ההפגנות האנטישמיות בגרמניה ראיין העיתון "דר שפיגל" את הקנצלר אולף שולץ מיד עם שובו מביקור בישראל. שולץ אמר, בין השאר: "אנחנו חייבים לגרש בהיקף נרחב את אלה שאין להם זכות להישאר בגרמניה". זו בהחלט הצהרה מפתיעה, שמבשרת סיבוב פרסה מהמדיניות של קודמתו בתפקיד, אנגלה מרקל.
בן-דרור ימיניבן-דרור ימיניצילום: אביגיל עוזי
שרת הפנים של גרמניה ננסי פזר הלכה צעד נוסף, והצהירה לפני שלושה ימים שיש לגרש תומכי חמאס. ספק אם זה אכן יקרה. אבל זה מעיד על כך שגם שם, בגרמניה, יש מי שמבין שהבעיה רצינית. מאוד רצינית. שהרי גרמניה יודעת שקריאות מוות ליהודים עם בתים מסומנים במגן דוד במערכה הראשונה יסתיימו בבתים שעוברים פוגרום במערכה השלישית. עוד ליל בדולח? כאשר רואים את השנאה שניבטת מפניהם של אלה שמזדהים עם חמאס – הכול יכול להיות.
אנחנו רק בהתחלה. לפני הפלישה הקרקעית. אל נא נטעה. זה לא שחברי הקואליציה הירוקה-אדומה, של איסלאמיסטים ואנטישמים פרוגרסיביים, מתרגשים מהסבל ברצועת עזה. באפריקה, רק באפריקה, ארגונים איסלאמיסטיים רצחו 19,091 בני אדם בשנת 2022. עוד אלפים רבים נרצחו באפגניסטן, בפקיסטן ובעוד מדינות. מישהו ראה או שמע על הפגנה למענם? של מוסלמים? של חסידי זכויות אדם? זה לא קרה. משום שלא ברגישות לחיי אדם מדובר. בשנאת יהודים מדובר. נקווה שהפרעות לא יגיעו. אבל יש חשש, מאוד רציני, שהן אכן יגיעו.
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו opinions@ynet.co.il