17 שנה לאחר נפילתו של רס"ן בניה ריין ז"ל, אחיו הקטן דובי גויס בצו 8 ומוצב היום בגבול לבנון, באותה הגזרה שבה נפל אחיו הגדול. "אני יודע שבניה גאה בי ושמח שאני כאן להגן על המדינה שלנו", אמר דובי.
1 צפייה בגלריה
דובי ריין, אחיו של רס"ן בניה ריין מפקד "כוח בניה" שנפל בלבנון השניה וקיבל צל"ש לאחר מותו, התייצב ללחימה בצו 8 במקום בו נפל אחיו
דובי ריין, אחיו של רס"ן בניה ריין מפקד "כוח בניה" שנפל בלבנון השניה וקיבל צל"ש לאחר מותו, התייצב ללחימה בצו 8 במקום בו נפל אחיו
האח היה אחד מסמלי לבנון השנייה, הוא מצהיר: "אין פריבילגיה לא להתייצב". דובי ריין
(צילום: נחום סגל)
הכותרת
כסף קטארי, תמיכה איראנית: איך למוטט את יסודות חמאס?
21:25
דובי (34), צלם חתונות, הוא הבן השמיני למשפחת ריין. אחיו הגדול בניה הפך עם נפילתו בגיל 27 לאחד מסמלי מלחמת לבנון השנייה, כאשר פיקד בימי הלחימה על "כוח בניה" שחילץ עשרות לוחמים פצועים בקרבות הרואיים בלבנון והעביר ציוד לכוחות. בשל כך הוענק לו צל"ש אלוף.
דובי, לוחם בחטיבת אלכסנדרוני, גויס מיד עם תחילת הלחימה. אתמול הוא הגיע לראשונה לביתו ביישוב נטע לכמה שעות, אל אשתו ושלושת ילדיו. "לא חשבתי שכבן למשפחה שכולה יש לי את הפריבילגיה לא להתייצב למערכה", הוא אמר.
לפני צאתו לגבול לבנון העניקה לו אמו חגית את ברכת הדרך ואיחלה "שאעשה את מה שצריך ושלא יעצרו אותנו עד שנשלים את המשימה". דובי מודע למחיר הכבד שעלולה לשלם שוב משפחתו: "יש לי חיים יפים ומלאים ואני מאמין שאחזור אליהם, אבל אני מוכן לתת הכול למען המולדת וביטחונה. אנחנו פה בשביל לשמור ולהגן וזה גם מה שאחי בניה עשה פה. הוא נפל למען מדינת ישראל".
כמו חבריו לחטיבה הלוחמת, המוטיבציה שלו בשמיים והמורל גבוה. "בניה היה רוצה שאשאר בשמחה ובאהבה בחיים שהותיר אחריו, גם כשקשה ועצוב", דובי אומר, "אני משוכנע שהוא וגם נופלי הטבח הנורא בדרום ציוו לנו את החיים ואת הניצחון במערכה".
פורסם לראשונה: 00:00, 26.10.23