3 צפייה בגלריה
yk13661216
yk13661216
"המג"ד אמר לנו תמיד נהיה מקדימה למשימות הכי איכותיות". 9 מתוך 11 לוחמי המחלקה שנפלו
בעוד שנה וחצי אמור היה סמל יונתן אוחנה (20) מפתח תקווה להשתחרר מצה"ל יחד עם חבריו למחלקת החוד בגדוד צבר של חטיבת גבעתי. אלא שאוחנה ישתחרר כמעט לבדו, אחרי ש-11 מחבריו למחלקה נפלו ביום שלישי, ברצועת עזה, כשטיל נ"ט פגע בנגמ"ש הנמ"ר שבו נסעו.
בגלל אילוצי שיבוץ כוחות, כשמחלקת החוד של גדוד צבר נכנסה לעזה, סמל אוחנה נותר בחוץ. בשבוע הבא הוא אמור היה להצטרף למחלקתו בתוך הרצועה. בתחילת השבוע הוא נפרד מהם, בבסיס האימונים בדרום. הוא עבר ביניהם וחיבק אותם אחד אחד. לסמל המחלקה הנערץ, סמ"ר רועי דאוי ז"ל, הוא העניק את חולצת "הספרטנים - המחודדים", שסימלה את המחלקה הטובה ביותר בגדוד. "המג"ד תמיד אמר לנו שאנו טובים ברמה של הסיירת, שתמיד נהיה מקדימה למשימות הכי איכותיות", הסביר אמש (חמישי) אוחנה.
מפקד המחלקה יונתן אוחנה נפרד מחייליו
(מתוך אינסטגרם)

3 צפייה בגלריה
yk13661194
yk13661194
"בהתחלה ניסיתי לתפוס את עצמי ולהירגע, ואז הלכתי לאחד החדרים והתפרקתי". סמל יונתן אוחנה
ביום שלישי בבוקר הגיע אוחנה לבית החולים ברזילי באשקלון, לבקשת הגדוד שבו הוא משרת. לדבריו, הוא הרגיש ש"משהו קרה". עם חבריו למחלקה הוא לא הצליח לתקשר, אך באחת המיטות בבית החולים הוא פגש לוחם מנגמ"ש הפינוי, שראה את המראות הקשים ולקה בחרדה. אוחנה החל לתשאל אותו לגבי מה שהתרחש, אך התקשה לקבל תמונת מצב.
"לא חיברתי בראש את מה שהוא תיאר שקרה לנמ"ר של המחלקה שלי", נזכר אתמול. "כשיצאתי מבית החולים התקשר אליי אחד הקצינים מהגדוד ואמר לי: 'אוחנה, הנמ"ר של המחלקה שלך נפגע קשה'. שאלתי אותו: 'אוקיי, ומי נשאר חי?' הוא אמר לי שאף אחד. בהתחלה ניסיתי לתפוס את עצמי ולהירגע ואז הלכתי לאחד החדרים והתפרקתי".
"אף אחד לא מכין אותך לרגע שתאבד את כל החיילים שלך. השארתם אותי בלי חיילים, בלי מ"מ, בלי סמל", כתב אתמול אוחנה בפוסט פרידה בעמוד האינסטגרם שלו. "מחלקת החוד שלי, איך ממשיכים מכאן? נכנסתי אליכם מ"כ צעיר ורענן. לימדתם אותי מהי משמעות של פיקוד. עברנו הכול ביחד - עליות, מורדות, כאב, בכי, שמחה. לימדתם אותי שביחד עוברים הכול, כמו עם הפיגוע שעברתם בחברון. אתם מחלקה של אריות, לוחמים אחד אחד. ועכשיו מה? מפקד בלי תפקיד מחכה לרגע שתחזרו, כי הבטחתם לי, ואף פעם לא העזתם לשקר לי. הגיע הזמן להתעורר מהסיוט, לפתוח את העיניים ולחבק אתכם חזק. מחלקת החוד, 'מחודדים', ננקום את נקמתכם".
3 צפייה בגלריה
סמ״ר רועי דאוי (Roei Dawi), בן 20, מירושלים, מפקד כיתה בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
סמ״ר רועי דאוי (Roei Dawi), בן 20, מירושלים, מפקד כיתה בגדוד צבר, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.
סמ"ר רועי דאוי ז"ל. אוחנה העניק לו חולצה שסימלה את המחלקה
(צילום: דובר צה"ל)
הלוויתו של רועי דאוי
(צילום: אלכס גמבורג)

בהתפוצצות הנמ"ר נפלו סמ"ר רועי דאוי, סמ"ר עדי ליאון, סג"מ פדיה מרק, סמ"ר הלל סולומון, סמ"ר איתי יהודה, סמ"ר שי ארווס, סמ"ר רועי סרגוסטי, סמ"ר ארז מישלובסקי, סמל עדי דנן, רב"ט עידו עובדיה ורב"ט ליאור סימינוביץ זכרם לברכה.
לאוחנה, שנותר בלי המחלקה שלו, אין ספק לגבי ההמשך: "חזרתי לבסיס האימונים להמשיך להכנות ללחימה. כרגע אין לי מחלקה, אבל אני בטוח שיהיה כוח שייקח אותי. אני חייב את זה עבור החברים שלי. רועי דאווי הסמל שנפל באירוע נהג לצטט בפנינו את לוחם סיירת גבעתי, ליאל גדעוני ז"ל שנפל בצוק איתן: 'תחייכו כי חיוך זה שמחה ושמחה זה הכוח להמשיך'. זה המשפט שאני מבקש למסור לעם ישראל".
יהלי, בת זוגו של דנן, מסרה לאחר מותו: "אף פעם לא האמנתי שמלאך כזה הולך בינינו, ועכשיו הוא עושה את תפקידו האמיתי ושומר מלמעלה על כולם ועלי. יהלי שלך".
פורסם לראשונה: 00:00, 03.11.23