בקול רועד ולב כואב יקיימו הבוקר מורים בתיכון "נופי הבשור" בדיקת נוכחות שעליה לא חלמו בסיוטים הגרועים ביותר. גל כהן ואבי אורפז, שניהם מחנכים בתיכון, שרבים מתלמידיו נחטפו ונרצחו ב-7 באוקטובר, יקריאו את שמותיהם של תלמידיהם שנחטפו לעזה.
1 צפייה בגלריה
yk13670707
yk13670707
כיסאות ריקים במיזם הקראת השמות
המורים החליטו לפעול להשיב את התלמידים לספסל הלימודים. כחלק מהפעילות הם יקיימו בכל יום "בדיקת נוכחות" סימבולית בשעה 8:30, ויקריאו את שמותיהם של כל התלמידים החטופים מול כיתה ריקה, עד לשחרורם. הקראת השמות הראשונה תתקיים הבוקר בבית הספר "נופי הבשור" בחבל אשכול, שבו לא מתקיימים כרגע לימודים.
בכל יום תוצב כיתה וירטואלית במקום אחר בארץ ובעולם, והשמות של התלמידים החטופים יוקראו מדי בוקר באותה השעה שבה מקריאים את שמות התלמידים בבתי הספר. בדיקת הנוכחות תתבצע בכל פעם על ידי נציג אחר, וייקחו בה חלק אנשי ציבור, ראשי רשויות, אנשי חינוך בכירים ועוד.
"התלמידים שלי הם כמו הילדים שלי", אומר אבי אורפז, אב לשניים מקיבוץ צאלים. "אני חולם עליהם בלילה, אני חושב עליהם בכל מה שאני עושה מסביב לשעון. אני לא שלם בלעדיהם". אמו של אורפז נחטפה ונרצחה על ידי מחבלים במתקפת הטרור שהתרחשה במומבאי בשנת 2008. "אני בשום פנים ואופן לא מוכן שהסוף של התלמידים שלי יהיה כמו הסוף במקרה של החטיפה של אמא שלי. אני מוכן להפוך עולמות כדי להשיב אותם לכאן שלמים ובריאים. מבחינתי לא יכולה להיות תוצאה אחרת, אני קורא לכולם להצטרף למאבק להשבתם".
גל כהן, אם לארבעה ממושב עין הבשור: "מבחינתנו לא מתקבל על הדעת שבכל יום יקראו בכל בתי הספר בארץ ובעולם את שמות התלמידים הנוכחים, ושמם של התלמידים שלי לא ייקרא. הם בחיים והם נוכחים ואנחנו לא ניתן להם להישכח בשבי. אנחנו נמשיך לקרוא בשמם עד שהם ישיבו לנו בחזרה: 'המורה, אני נוכח', כמו בכל בוקר רגיל אצל כל ילדי העולם".
תלמידי בית הספר שנחטפו הם ליאל חצרוני, איתן יהלומי והילה רותם שושני מכיתה ז'; גלי טרשנסקי, יגיל יעקב ועלמה אור מכיתה ח'; נועם אור, אור יעקוב, סהר קלדרון ועמית שני מכיתה י"א. לבית הספר גם שני אנשי צוות שנחטפו: ליאת אצילי וג'ודי וינשטיין חגי.
פורסם לראשונה: 00:00, 10.11.23