"מה שאנחנו עוברים, זה הגיהנום בהתגלמותו. אני אמשיך להילחם עבור רוני בתי ויתר התצפיתניות שהופקרו. הן התריעו והזהירו, וכלום לא נעשה", כך אמר אמש (חמישי) בדמעות אייל אשל, אביה של התצפיתנית רוני אשל, שנהרגה בטבח בבסיס נחל עוז ב-7 באוקטובר.
2 צפייה בגלריה
yk13680247
yk13680247
"הן הופקרו - לא אנוח ולא אירגע עד שנגיע לחקר האמת"
(צילום: יאיר שגיא)
"בתי הבכורה והמדהימה נרצחה בגלל טעויות של אחרים. היא וחברותיה לבסיס עשו עבודת קודש, היו בקו הראשון וכל ה-17 נרצחו בצורה הכי אכזרית שיכולה להיות. רק שלוש ניצלו ועוד חמש נחטפו. אני לא אשתוק על כך", הוסיף האב בבית המשפחה בצור יצחק שבשרון. "כרגע אנחנו עטופים על-ידי עם ישראל המדהים, אבל לא אנוח ולא אירגע עד שנגיע לחקר האמת. את הבנות האלה הפקירו - מהמג"ד, דרך כל המפקדים שלא היו שם כשהבנות האלה צעקו, גם בבוקר הפשיטה עצמה. הרבה לפני השעה 06:23.
"אני זוכר שרוני הייתה מגיעה הביתה ומספרת שהמחבלים עוקבים אחרינו", סיפר, "שיש מצלמות שלא מכסות הכול, חלק לא עובדות בכלל. מצלמה לא תקינה בגבול הרגיש, אתה קולט? כמה ימים אחרי המתקפה, נסעתי לבסיס בנחל עוז עם חברים וחיפשתי את רוני שלנו ז"ל, דמיינתי שאראה אותה שהיא תחייך אליי את החיוך הגדול. מה שראיתי שם אני מעדיף להשאיר לנצח אצלי", הוא מירר בבכי.
2 צפייה בגלריה
yk13680392
yk13680392
ההודעה האחרונה שרוני שלחה להוריה
רוני, תצפיתנית בגדוד 414 ששירתה בבסיס נחל עוז, נחשבה לנעדרת במשך 34 ימים. בשבוע שעבר התבשרו הוריה, אייל ושרון, שבתם הבכורה נהרגה ושגופתה זוהתה. אביה אייל נכנס בשבועות האחרונים ללבבות העם, כששיתף בדאגתו ובתפילתו לשובה של בתו. אך התקוות שלו ושל המדינה כולה לא התגשמו והשבוע רוני נקברה בבית העלמין הצבאי שבכפר סבא.
"הפעם האחרונה ששמענו ממנה הייתה כששלחה הודעה לאמא שלה, שרון. היא כתבה לה שהיא בסדר מטלפון של חברתה שנרצחה גם היא, כתבה שהיא בחמ"ל ואין קליטה ושהיא תדבר איתה יותר מאוחר. היא כתבה לה שלא תדאג לה", סיפרה דודתה של רוני, עידית.
"כל העת הייתה לי תקווה, התפללתי שרוני שלנו תחזור אלינו, שהסיוט הזה יסתיים", אמר האב אייל. "רוני החייכנית אהבה מאוד את השירות המפרך, אני מבטיח לך - עבור רוני שלי ז"ל ושאר הבנות הגיבורות שנאבקו להישאר בחיים - אלחם כדי שהאמת תצא לאור".
פורסם לראשונה: 00:00, 17.11.23