בטקס סיום מסע הכומתה של פלוגת חץ - חרדים צנחנים, שהתקיים בשטח רצועת עזה תוך כדי הלחימה, לא נכחו אומנם בני משפחה, אך הוא היה מרגש במיוחד עבור יוחאי בללי ממצפה אבירים.
בללי, שסיים כחניך מצטיין, היה אמור לקבל במעמד המיוחד כומתה בעלת חשיבות גדולה שעוברת במשפחה במשך ארבעה דורות. היא ניתנה תחילה ב-1969 לרחמים חג'בי, ששירת בגדוד 890 של הצנחנים, על-ידי המפקד שלו, לימים הרמטכ"ל ושר הביטחון שאול מופז. חג'בי, אח של סבתו של יוחאי, העביר אותה ב-1984 לדרור בללי, דודו ששירת בגדוד 202, וזה העביר אותה לאחיינו דוד - האח הגדול של יוחאי ששירת ב-890.
3 צפייה בגלריה
yk13680056
yk13680056
צנחנים מקבלים את הכומתה בטקס בעזה
(צילום: יגאל סלבין)
3 צפייה בגלריה
yk13680198
yk13680198
"סיימנו מסלול בלב עזה, גאים להילחם על הבית". יוחאי בללי
(צילום: יגאל סלבין)
האחרון שחבש את הכומתה היה ישי, אח נוסף של יוחאי, שסיים גם הוא בהצטיינות את המסלול בפלוגת חץ לפני ארבע שנים. עוד לפני סיום מסע הכומתה נכנס יוחאי לרצועה עם חבריו לבא"ח, במקביל לשני אחיו. "לעמוד פה, במקום הזה, לסיים מסלול בחטיבת צנחנים, זה מרגש עבורי במיוחד", סיפר יוחאי מתוך עזה. "החיבור המשפחתי לחטיבה מרגש מאוד ויש תחושה של סגירת מעגל. אני נכנס להיות חלק ממשפחת הצנחנים, עכשיו ולתמיד. השבוע סיימנו מסלול בלב עזה, גאים ומחוזקים מהידיעה שאנחנו נלחמים על הבית".
האב שלמה סיפר שהכומתה עשתה את דרכה לתוך עזה כמיטב המסורת. "ישי יצא לכמה שעות אפטר, והכומתה ירדה לרצועה איתו, והוא בע"ה יעביר אותה לאחיו", אמר שלמה, שגם הוא מגויס בצו 8. מדובר במשפחה חרדית שהשירות בצה"ל הוא ערך עליון עבורה. "אין אלטרנטיבה אחרת. האירוע האחרון הוכיח לנו את זה", אמר האב. "יוחאי, כמו אחיו, בחר בחץ, פלוגה שלמדנו כבר שלא פוגעת במרקם החיים שלהם. צנחנים זאת חטיבה איכותית וחץ זה בדיוק בשבילם".
3 צפייה בגלריה
yk13680147
yk13680147
סיפורה של הכומתה ב"ידיעות אחרונות" ב-2019
שלמה הוסיף כי "יש ליוחאי חבר בפלוגה ששומע באוזניות שיעורי תורה, אני מכיר גם מתגייסים שבחרו בשירות בגלל הילדים שלי, כי הם הבינו שאפשר להישאר חרדים ולשרת בצה"ל. יש בפלוגה הווי דתי, הקפדה על שיעור יומי, על כשרות וזה מתאים". על כך ששלושה מבניו נמצאים ברצועה אמר: "ה' קובע מה יקרה. אחרי מה שעברנו פה אני רואה את הכוס המלאה - זאת זכות עצומה שהילדים שלי נמצאים בחזית של עם ישראל. כל האזור פה מתפלל עליהם".
פורסם לראשונה: 00:00, 17.11.23