סא"ל יחיאב, מפקד גדוד 605 של חיל ההנדסה הקרבית, נפצע בהיתקלות עם מחבלים בימים הראשונים של המלחמה בגזרה המערבית של גבול לבנון, באירוע שבו נהרג סמח"ט הגזרה, סא"ל עלים עבדאללה ז"ל. למרות פציעתו הקשה, וחרף המלצת רופאיו, מג"ד ההנדסה של חטיבה 188 התעקש להילחם בעזה, ומאז הוא מוביל פשיטות ופעולות מבצעיות בהיתקלויות מול מחבלי חמאס.
3 צפייה בגלריה
yk13696200
yk13696200
סא"ל יחיאב
(צילום: דובר צה"ל)
"פעלנו מול התרעה קונקרטית של חוליית מחבלים", הוא משחזר. "חתרנו למגע, ובחילופי האש הרגנו שני מחבלים. מחבל שלישי ברח לשטח לבנון ורביעי הסתתר בדיעבד מאחורי עץ, ואז כשבאנו לחזור הוא יצא וירה לכיווננו. חטפתי כדור במותן, ורופא של שייטת 13 טיפל בי בשטח. פוניתי לבית החולים, וכשהתעוררתי והבנתי מה קרה החטיבה כבר ירדה לדרום כדי להתכונן לתמרון, עם מוטיבציית שיא של החיילים אבל בלעדיי. הבנתי שברגע כזה אני לא יכול שלא להיות איתם".
הרופאים הבהירו לקצין הקשוח שהוצאת הקליע תהיה מורכבת, מאחר שהוא נתקע בין עמוד השדרה לבין אחד העורקים הראשיים, ולכן הוא העדיף לוותר בשלב זה על הניתוח הרגיש וחרף הכאבים להצטרף ללחימה ולהכין את לוחמיו למערכה. יחיאב נכנס איתם בראש הכוח שכבש את פרוזדור נצרים בתמרון של אוגדה 36 מדרום לעזה, עד שהתבססו בקו החוף והשמידו באזור מעוזים של חמאס.
הכותרת
הציפייה והאכזבות: סערת השחקנים הזרים
17:05
3 צפייה בגלריה
מג"ד 605
מג"ד 605
מג"ד 605 בעזה
(צילום: דובר צה"ל)
3 צפייה בגלריה
מג"ד 605
מג"ד 605
(צילום: דובר צה"ל)
"בשיחה עם הלוחמים לפני הכניסה לעזה סיפרתי על ההחלטה לחזור, ואפילו הזלתי דמעה, אבל כולם מחאו לי כפיים והיה חיזוק הדדי. זה נתן הרבה ביטחון ללוחמים. החזרה לפעילות סייעה לי לגוף ולא רק לנפש".
פורסם לראשונה: 00:00, 29.11.23