אליהו ליפשיץ, הבן הראשון של עפולה, הלך לעולמו בגיל כמעט 98. "הוא היה אמור לחגוג איתנו יום הולדת בנר השני של חנוכה", ספדה לו בתו גליה מרגולין. "אבא נולד בשנה שבה הוקמה עפולה ומעולם לא עזב אותה. הוא נפטר בביתו, ליד החצר שבה נולד". הוא הותיר אחריו שלושה ילדים, חמישה נכדים ושני נינים.
ליפשיץ ז"ל נולד ב-1925 לזוג חלוצים שעלו לישראל מבלארוס. הסבים וההורים שלו היו חלק מגרעין החלוצים הראשון שבנה את עפולה. "הסבים כבר היו מבוגרים, וההורים של אליהו עסקו בחקלאות", מספרת מרגולין. "אבי נולד בחצר הבית שבו גדל, סבתו הייתה המיילדת שלו. אבא עבר ילדות מאושרת, בן לחלוצים בבית מאוד ציוני וערכי".
1 צפייה בגלריה
yk13695727
yk13695727
(מתוך אלבום משפחתי)
ליפשיץ עבד כסוכן ביטוח, ובנוסף עסק בהדרכה וקליטה של ילדי העולים החדשים שהגיעו לעפולה מטעם הנוער העובד והלומד. "עד גיל 90 הוא הקפיד להגיע מדי בוקר למשרד שלו, עשה סידורים, הלך לדואר, נהג ברכב והיה עצמאי לחלוטין. הוא גם היה רקדן מוכשר ובמשך שנים הוביל את חגיגות העצמאות בעפולה".
ראש העיר עפולה אבי אלקבץ ספד לליפשיץ, ואמר כי "עפולה נפרדת מראשון בניה. השקפת עולמו הייתה ניכרת בפעילותו הבלתי פוסקת בעיר, הרצון לפתח, לדאוג לדור העתיד ולביטחון התושבים". הוא הוסיף: "שורשיו של אליהו טמונים עמוק באדמת העמק ולא במקרה החיבור, לארץ ישראל, בנייתה ותקומתה מקבלים משנה משמעות דווקא בימים אלה בעיצומה של מלחמת 'חרבות ברזל' - לשמור על העם היהודי במדינת היהודים שהוקמה על ידי אליהו ליפשיץ ורבים כמוהו".
פורסם לראשונה: 00:00, 29.11.23