נכדים יקרים שלי, אני כותב לכם אבל גם כותב לעצמי. מה עוד אפשר לומר לכם אחרי מה שעברתם בשבי וב־7 באוקטובר. הייתי מחנך לגיל הרך במשך 33 שנים, אתם בוודאי יודעים את זה. תפסתי את עצמי כאיש חינוך, כבונה חוסן. כעת אני נמצא בלבטים קשים, אחרי כל מה שקרה לנו. האם זה נכון לפתח את החוסן, כמו שאני עשיתי. בשביל כל משבר בחיים צריך חוסן, אבל לזה לא ציפינו, לא התכוננו.
לא ייתכן שילדים יעברו אירועים כאלה. זה לא היה צריך לקרות לכם. קשה לי, כאיש חינוך וכאדם שבחר לגור בכפר עזה, ויצא מקיבוץ גבים כדי להיות קרוב למשפחה שלו, לעבור איתכם את האירוע הזה. אבל אני איתכם תמיד, כולנו. באתי להיות קרוב אליכם, אחרי הבחירה של חן ונדב לחיות יחד בכפר עזה. מגיל 14 הם ביחד. ופתאום הכל נקטע.
1 צפייה בגלריה
yk13696285
yk13696285
בני משפחת אלמוג-גולדשטיין
(צילום: באדיבות המשפחה)
מאוד אהבתי את נקודת המבט של נדב על העולם. הייתה לו ראייה מעמיקה ורחבה. הוא השאיר לנו צוואה נדירה, את המשפט שהוא היה אומר: "התקווה מתה אחרונה". מעכשיו יש לנו יחד המון עבודה. אבל מצד שני, חן תצטרך להתמודד הרבה לבד. אתם תגדלו ללא אבא וללא אחות גדולה, ים הנפלאה. זאת מכה קשה. אתם יודעים שים הייתה פצצת אנרגיה של החיים. היא, בדיוק כמוכם, עשתה את הבית מדהים. זה עדיין לא ניתן לתפיסה.
רק לפני כמה שנים ההורים שלכם בנו בית מדהים שצופה לשדות. הם היו יחד מגיל צעיר, עבדו במסע חייהם להקים בית ולעבוד ולהתפרנס. יש הרבה דברים שמשאירים אותי פעור פה. ים, למשל, נולדה אל תוך איום מרצועת עזה – והאיום הזה הוא שהרג אותה. כשהגעתם לכאן, אחרי הימים בשבי הנורא, השמחה הייתה עצומה וההתרגשות הייתה עצומה עוד יותר. אבל זה היה מהול בעצב. אין מה לומר לכם, רק להקשיב לכם, לשים לב שאתם לא נופלים או מתפרקים.
אגם, כמה היית מחוברת לאבא. רק לפני כמה ימים חזרתי לבית בכפר עזה. במגירה שלך בארון מצאתי את הספר שאהבת כל כך, "האדם מחפש משמעות" של ויקטור פראנקל. אהבת פילוסופיה ולמדת ספרות ילדים. חיים מלאי משמעות. הביקור בכפר עזה לא היה קל. כל שלט של בית, כל פינה בקיבוץ, הזכירו לי את הסיפורים שקרו שם. אני עדיין לא תופס מה עבר על הקהילה שלנו. כל צעד בקיבוץ מזכיר לי מי חי כאן ומה עלה בגורלו. בכל מקום שורץ האובדן.
אני בטוח שאתם תרצו לפגוש את הקהילה של כפר עזה בשפיים, לחזור לחבר'ה שלכם. זה לא יהיה קל, אבל כולנו נהיה איתכם.
גיורא אלמוג (76) הוא אביה של חן וסבא של ילדי משפחת גולדשטיין שחזרו מהשבי, אגם, גל וטל. אב המשפחה נדב ז"ל והאחות הגדולה ים ז"ל נרצחו בשבת השחורה
פורסם לראשונה: 00:00, 29.11.23