"סרטון הזוועות" של דובר צה"ל הפך למרבה האימה לסרט הכי מדובר בארץ ובעולם כרגע, וגם לקלף הכי חזק בהסברה הישראלית. בריאיון ל"7 לילות" של "ידיעות אחרונות" שיפורסם במלואו מחר מספרים יוצריו, אנשי המילואים יובל הורוביץ ומתן הראל-פיש, כיצד התבצעה העבודה עליו - ואיך הם מתמודדים עם המראות שהנפש לא יכולה לשכוח.
הסרט, באורך 47 דקות, קשה מאוד וגרפי, וכולל 139 רציחות. עד כה צפו בו רק כ-4,700 בני אדם, ב-200 הקרנות שנערכו ביותר מ-50 מדינות. "אנחנו מקבלים עשרות פניות ביום לראות את הסרט", אומר הורוביץ, "אבל שומרים עליו בחרדת קודש שלא ידלוף ומראים אותו רק לאנשים שיש להם השפעה משמעותית, כמו כתבים בינלאומיים, דיפלומטים, שגרירים, משרד החוץ, גופי ביטחון".
הראל-פיש מוסיף: "הקרנתי אותו לראש ה-CIA ושאלתי 'יש לך ילדים?', והוא אמר 'כן, והילדה שלי יכלה להיות פה'. הוא היה בהלם מהסרט".
קטע קצר מתוך "סרטון הזוועות" של דובר צה"ל
(צילום: דובר צה"ל)

באזרחות הורוביץ הוא סמנכ"ל קריאייטיב, והראל-פיש היה במאי ועורך פרסומות, עבר לעולם ההיי-טק ונשאר גיסו של דובר צה"ל דניאל הגרי. הוא למעשה הגה את הסרט, במקביל למחשבות דומות שהיו להגרי. "בתחילת המלחמה ראיתי ברשתות הזרות שכולם מציגים את מה שקרה כ'כביכול'. 'נרצחו תינוקות כביכול' וכו'", מספר הראל-פיש. אז סימסתי לדני (הגרי) שאני מבין שאנחנו רוצים לשמור על משפחות ההרוגים, אבל למה אי אפשר להציג לכתבים הוכחות בדלתיים סגורות, כמו בבית משפט?'. הוא התקשר ואמר 'בוא תעשה את זה'".
1 צפייה בגלריה
מתן הראל-פיש ויובל הורוביץ (קרובים למצלמה) בהקרנת הסרט עם רה"מ נתניהו ואילון מאסק, השבוע
מתן הראל-פיש ויובל הורוביץ (קרובים למצלמה) בהקרנת הסרט עם רה"מ נתניהו ואילון מאסק, השבוע
מתן הראל-פיש ויובל הורוביץ (קרובים למצלמה) בהקרנה עם רה"מ נתניהו ואילון מאסק, השבוע
הראל-פיש מספר גם איך מסתיים הסרט. "אין לנו את שני האימג'ים האלה של 11 בספטמבר - של מטוס שנכנס ומגדל שנופל. יש לנו אירוע שהתרחש על פני 30 יישובים, מאות דונמים, ובגלל זה בשלב מסוים ספרנו את גופות האנשים שנרצחים בסרט, והוספנו כתובית בסוף: 'מה שראיתם זה פחות מעשרה אחוזים ממה שקרה באותו בוקר'. אתה מסיים את ה-47 דקות האלה, עברת טלטלה, ואפילו לא ראית עשירית ממה שקרה".
הריאיון המלא - מחר (יום שישי) ב"ידיעות אחרונות" במוסף "7 לילות" וב-+ynet.
פורסם לראשונה: 00:00, 30.11.23