"לפני כשלושה שבועות קיבלנו פקודה ממפקד גדוד ברדלס: ליצור צוות של נשים, של הלוחמות הטובות והמקצועיות ביותר, במטרה לבצע פעילות מיוחדת בתוך רצועת עזה, שתסייע להמשך הלחימה ולמודיעין הצבאי. אנחנו לוחמות לצד גברים ובשיתוף פעולה עם יחידות מיוחדות", סיפרה רס"ן שירה (29), ששירתה עד לא מזמן כסמג"ד בגדוד, יצאה ללימודים ושבה ללחימה עם פרוץ המלחמה.
צוות הלוחמות המובחרות, בהובלת רס"ן שירה, הצטרף לכוחות הקרקעיים וליחידות המיוחדות בעומק רצועת עזה למשימה ייחודית, שמטבע הדברים, רוב פרטיה אסורים בפרסום. הלוחמות, שנמצאות באזור חיכוך גבוה עם אוכלוסייה אזרחית, מהוות כוח משמעותי, ובמהלך הפעילות שנמשכת כל העת נרשמו כבר הישגים משמעותיים שתרמו להמשך הלחימה והתמרון.
4 צפייה בגלריה
yk13711931
yk13711931
"מרגיש טבעי להיות בשטח". לוחמות גדוד ברדלס בלב עזה
(צילום: זיו קורן)
4 צפייה בגלריה
לוחמות גדוד ברדלס ברצועת עזה
לוחמות גדוד ברדלס ברצועת עזה
לוחמות גדוד ברדלס בפעולה
(צילום: זיו קורן)
הכותרת
מה למדנו מחודשיים של מלחמה? | נחום ברנע
22:27
סרן פנינה (26), שסיימה לאחרונה תפקיד כמ"פ בגדוד ועתידה להיות מ"פ בלהב, היא חלק משמעותי מכוח המשימה. "איך שנפתחה הלחימה עשינו דברים שטרם נראו כמותם בגדוד", סיפרה, "הגענו מגזרת מצרים לעזה, שזה מרחב של יותר מ־200 ק"מ. זה מטורף. כוח גדול של הגדוד הגיע לחולית כדי לעזור, לפנות פצועים ולהילחם. תפסנו בהתחלה קו הגנה בעוטף, זה לא קרה לפני".
אך גם ללוחמות ומפקדות נועזות כמותן, כניסה קרקעית לתוך הרצועה היא לא עניין של מה בכך. רס"ן שירה מספרת כי "זו נקודת שיא, עוד תקרה זכוכית שהתנפצה, וזה מרגש גם כמפקדות בצה"ל וגם כנשים. עברנו מאות הברחות אלימות, וירי זה לא דבר שזר לנו, ועדיין, להיכנס לעזה זה שונה. מה גם שיש לנו אחריות עצומה להחזיר את כל הלוחמות הביתה. אני מאוד גאה בהן, הן פשוט נותנות את הנשמה".
4 צפייה בגלריה
yk13711895
yk13711895
הלוחמות הטובות והמקצועיות ביותר
(צילום: זיו קורן)
4 צפייה בגלריה
yk13712088
yk13712088
רגע של מנוחה מהלחימה
(צילום: זיו קורן)
סרן פנינה: "זה אחד האירועים הכי מפחידים, מרגשים ומשמעותיים. בסוף כשנכנסים זה שדה קרב. רואים, שומעים ומריחים הכל. 7 באוקטובר היה נקודת מפנה, כל מה שחווינו מאז מורכב. התחושות מעורבות, אין מישהו במדינה שלא איבד מישהו או נפגע. הכניסה היא חתיכת אירוע, אבל כולם וכולן פה רתומים ויש מוטיבציה מטורפת".
כבר כעת אפשר להגיד כי המלחמה הזאת שינתה משהו בתפיסת הלוחמות בצה"ל. נראה כי הדיונים והמחלוקות שנשמעו בנושא עד היום, נדמו לנוכח העובדות בשטח. "התהליך התחיל כבר לפני המלחמה, למשל נשים שעברו מיונים ל־669, אבל עכשיו זה בתודעה של כלל הציבור. התגובות נרגשות ומרגשות, יש הרבה התעניינות", אמרה סרן פנינה.
רס"ן שירה הוסיפה כי "תמיד יש הרמות גבות, ועכשיו קצת פחות. רואים שהגישה משתנה, אנחנו עוברות ביישובים ורואות את המבט של האזרחים. אנחנו מקבלות המון פידבקים על המקצועיות, והאמת שלנו זה מרגיש טבעי. במיוחד בשטח. אנחנו נושמות את המשימה ואת המבצעיות".
פורסם לראשונה: 00:00, 11.12.23