3 צפייה בגלריה
yk13716554
yk13716554
"זה המבצע הכי מרגש שלי כטייס". סגן ר'
( | צילום: עוז מועלם)
כל מה שעבר על מייה שם (21) משוהם מאז שנחטפה ממסיבת הטבע ברעים בבוקר 7 באוקטובר נראה מהצד כמו תסריט בדיוני. אך דווקא ברגע אחד, בערב השחרור שלה, היא הרגישה כמו בסצנה מסרט. זה היה כשהתקרבה למסוק שייקח אותה מחצרים לבית החולים, וזיהתה את הטייס שלה: ר', בן דוד שני שלה. "אמא לא גילתה לי שזה יהיה הוא, וזה היה פשוט מטורף. לא היו לי מילים", היא שחזרה אתמול.
סגן ר', מטייסת מסוקי הינשוף "החרב המתהפכת", חיכה לרגע הזה הרבה זמן. "אמא שלי וקרן, אמא של מייה, בנות דודות. הייתי בן בית אצלם, וחבר טוב של האח הגדול של מייה", סיפר. "הטייסת שלנו הייתה זו שהחזירה את שתי החטופות הראשונות שחזרו לישראל, וזה היה מה שעורר את קרן להתחיל לחלום על הרגע הזה. היא הייתה שולחת לי הודעות של 'מחכה למשימה שלך', ואני התחלתי לזרוק למפקדים שלי - 'אני מחזיר את מייה כשזה יקרה', גם כשזה עוד היה רחוק".
3 צפייה בגלריה
yk13716789
yk13716789
"התחבקנו חזק". המפגש של מייה שם עם אמה קרן וסגן ר' | צילום: באדיבות המשפחה
על החטיפה של מייה גילה סגן ר' כבר בשבת. "בשמונה הימים הראשונים השתדלתי להיות מפוקס במשימות המבצעיות בטייסת, אבל אז פורסם הסרטון של מייה בשבי חמאס", אמר. "ראו שכואב לה, שהיא מפוחדת וחסרת אונים. הסרטון שאב אותי והציף אותי רגשית, ומאותו רגע חילקתי את הקשב בין הטייסת, שם נלחמנו מסביב לשעון, לבין ביקורים ותמיכה בקרן והמשפחה. הביקורים שם אפילו חיזקו אותי יותר, כי כשחזרתי לטייסת ידעתי עבור מה אנחנו נלחמים".
ב־24 בנובמבר יצאה לדרך עסקת החטופים, והמשפחות נעו בין תקווה לייאוש, מחכות לשמוע שגם יקיריהן בין השבים. "אלו היו ימים של טלטלה", אמר סגן ר'. "כל בוקר התחיל עם המון תפילות ותקוות שהיא תהיה ברשימה, ואז אכזבה בערב כשהרשימות מתפרסמות והיא לא שם".
אבל אז, אחרי 55 ימים בשבי חמאס, בפעימה השביעית והאחרונה, הבשורה המיוחלת סוף-סוף הגיעה. סגן ר' קיבל מקרן הודעה שבה נכתב "מוכן למשימה?" והבין: מייה חוזרת הביתה. "הדופק שלי היה על אלפיים, נכנסתי לתדריך והייתי קשוב כמו לפני כל טיסה מבצעית, אבל גם מאוד דרוך. זה לא היה פשוט שההטסה של מייה תהיה באמת של הטייסת שלנו ושאני אהיה הטייס, אבל בסוף הכול הסתדר וזה המבצע הכי משמעותי ומרגש בכל הקריירה שלי כטייס מסוק".
3 צפייה בגלריה
yk13716794
yk13716794
ההתכתבות של קרן וסגן ר'
השעות והדקות חלפו באיטיות, ולבסוף המריא סגן ר' מהבסיס שלו לחצרים. "חיכיתי ליד המסוק וראיתי את החיבוק של קרן ומייה, בכיתי מרוב התרגשות", שחזר. "הייתי קצת בלחץ כי לא ידעתי איזה מייה אני אפגוש. כשהיא ירדה מהמיניבוס הלב שלי דפק, היא קראה לי והניפה ידיים לחבק אותי, וזה היה הרגע שהבנתי שאין מעצורים וחיבקתי אותה חזק. אמרתי לה: 'אמא שלך הכי גיבורה ונלחמה עלייך, את לא יכולה לדמיין כמה אוהבים אותך'".
במסוק היו גם קרן ואחיה הקטן של מייה, וסגן ר' הדגיש: "במפגש הייתי מאוד מרוגש, אבל בשנייה שנכנסתי לקוקפיט תפקדתי כמו שאני יודע ועושה בכל טיסה מבצעית. בדרך גם הסברתי להם איפה אנחנו והראיתי להם את שוהם בדרך לתל השומר".
על המפגש המרגש ליד המסוק סיפרה מייה: "זה היה עבורי הרגע שבו הרגשתי בבית, כשראיתי אותו ליד המסוק והבנתי שהוא הטייס שיחזיר אותי הביתה. הרגשתי רגועה ובטוחה, והוא דיבר איתי בקשר כל הטיסה. זה שדווקא ר' היה הטייס היה מאוד משמעותי עבורי". אמה קרן הוסיפה: "כל הימים שמייה הייתה חטופה חלמתי על הרגע הזה שהבן של בת הדודה שלי יחזיר אותה הביתה, זה היה הסוף שרציתי למסע הזה בשבי חמאס". מייה סיכמה: "לטוס הביתה עם ר' זה סיום מטורף לסרט מטורף".
פורסם לראשונה: 00:00, 14.12.23