4 צפייה בגלריה
yk13721094
yk13721094
רס"ן משה בר-און במסע הכומתה של חייליו, שבוע לפני שנכנס לעזה
(צילום: דובר צה"ל)
הסיפורים על רס"ן משה אברהם בר-און ז"ל (23), מפקד פלוגה בגדוד 51 של חטיבת גולני שנפל בקרב בשג'אעיה, לא מפסיקים להגיע. בבית המשפחה ברעננה יושבים הוריו, מרילין ודוד, וארבעת אחיותיו, סלומה, פייגה, רבקה ובת-שבע, ושומעים מחבריו על גבורתו של משה, שאהב כל כך את ארץ ישראל - שאליה עלתה המשפחה מצרפת כשהיה בן 7.
בשבוע שעבר בר-און הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי ברעננה, שם ספדה לו בת זוגו לואיז: "אני לא מעכלת שאני מספידה אותך, אתה החבר הכי טוב שלי. היית קרן אור בכל מקום שהגעת אליו. תודה שנכנסת לחיי. אמא שלך אמרה לי שהתקשרת אליה מעזה ואמרת לה שאחרי המלחמה אתה רוצה לקנות טבעת ולהציע לי. אז אלף פעמים - כן. אוהב אותך לנצח, תמיד תהיה חלק ממני".
4 צפייה בגלריה
yk13721092
yk13721092
השיחה האחרונה של רס"ן משה בר-און עם אחותו רבקה
יום לפני שנהרג באחת מהתקריות הקשות ביותר ברצועת עזה עם תשעה לוחמים נוספים, התכתב משה בפעם האחרונה עם אחותו רבקה, שהייתה קשורה אליו במיוחד. "דאגתי לו מאוד כמו כל המשפחה", סיפרה. "ביום שני בלילה כתבתי לו שאני שולחת לו כוחות. ידעתי שאין לו הרבה זמן לענות לי, וכמה שעות אחר כך, לפנות בוקר, הוא כתב לי: 'הולך לישון מותש כמה שעות, אבל היום אני יודע בוודאות שהעולם הופך להיות טיפה יותר טוב, ומה שאנחנו עושים - אין לי מילים לתאר כמה זה משמעותי'".
בקול חנוק היא סיפרה על אחיה הלוחם הגיבור, שהוביל את חייליו במלחמה ולא חשש מכלום: "אחי היה קצין גיבור. הוא היה איש שסוחף אחריו את חייליו לנוע. כשהוא הבחין שמישהו חושש הוא ידע להבין ולסייע, כי כזה היה - דואג קודם כל לחייליו. נקודה".
4 צפייה בגלריה
yk13721095
yk13721095
"איבדנו מנהיג אמיתי". רס"ן משה בר-און ז"ל
היא הוסיפה: "איבדנו מנהיג אמיתי. לוחם נערץ, אישיות. הוא האמין שמה שהוא וחייליו עושים בעזה יסייע לנו להביא ביטחון לתושבי המדינה שאותה כל כך אהב, עד שנפל על הגנת המולדת. כולנו נתגעגע אליו מאוד. החברים הרבים שמגיעים לנחם אותנו מספרים לנו על הגבורה שלו וכמה הם העריצו אותו".
התקרית הקשה בשג'אעיה שבה נהרגו לוחמי גולני ו-669, ובהם מג"ד 13 סגן-אלוף תומר גרינברג, אירעה ביום שלישי האחרון בשעה 16:30 ונמשכה כשעתיים וחצי. כוח של חטיבת גולני טיהר בשעת ערב מבנים חשודים באזור צפוף מאוד בקסבה של השכונה. במהלך הפעילות נפתחה אש לעבר הלוחמים, שניהלו קרב קצר שבמהלכו הופעל לעברם גם מטען חבלה שגרם לניתוק בין הכוחות ולפגיעה ראשונה בחיילים.
4 צפייה בגלריה
9 הלוחמים שנהרגו
9 הלוחמים שנהרגו
תשעת הלוחמים שנפלו בקרב בשג'אעיה
(צילום: דובר צה"ל)
צוות הקרב החטיבתי החל בתהליך של חילוץ הנפגעים, שכלל כניסה למבנה של לוחמים נוספים, ועליהם הופעל מטען חבלה נוסף שגרם לעוד הרוגים. כוח נוסף שזיהה זאת פעל לחלצם, הפעם באיגוף תוך חיסול המחבלים, שהגיחו מפיר. חיל האוויר תקף למיסוך ובידוד המרחב. כתוצאה מהאירוע נהרגו תשעה לוחמים - חלקם בתוך המבנה ואחרים מחוצה לו.
בקרב בשכונת שג'אעיה נהרגו סא"ל תומר גרינברג מקיבוץ אלמוג, אלוף-משנה יצחק בן בשט (44) משדה יעקב, מפקד חפ"ק מח"ט גולני; רב-סרן רועי מלדסי (23) מעפולה, מפקד פלוגה בגדוד 13 של חטיבת גולני; רב-סרן משה אברהם בר-און (23) מרעננה, מפקד פלוגה בגדוד 51 של חטיבת גולני; סמל אחיה דסקל (19) מחיפה, לוחם בגדוד 51 של חטיבת גולני; סרן ליאל חיו (22) משוהם, מפקד מחלקה בגדוד 51 בחטיבת גולני; סמל ערן אלוני (19) מאופקים, לוחם בגדוד 51 בחטיבת גולני; רב-סרן בן שלי (26) מקדרון, מפקד פלגת לוחמים ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669); רב-סמל רום הכט (20) מגבעתיים, לוחם ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669).
פורסם לראשונה: 00:00, 18.12.23