עודאי חאג' בן ה-29, תושב אעבלין, העניק השבוע תעודת הוקרה לשוטר שעצר אותו לפני 12 שנה, ושבזכותו שינה את חייו. ב-2011 תפס השוטר איאד שובאש, אז סייר בשפרעם, את חאג', אז בן 17, עם אקדח על גופו. הוא נשפט ונגזרו עליו שלוש שנות מאסר.
בימים האחרונים נכנס חאג' לתחנת המשטרה, ניגש לשובאש וחיבק אותו. "לפני 12 שנה תפסת אותי עם אקדח והכנסת אותי לכלא", אמר לו בהתרגשות. "קיבלתי את העונש שלי והחלטתי שאני לא חוזר על זה יותר".
2 צפייה בגלריה
עודאי חאג' מעניק את תעודת ההוקרה לאיאד שובאש
עודאי חאג' מעניק את תעודת ההוקרה לאיאד שובאש
חאג' ושובאש עם תעודת ההוקרה
חאג' סיפר לאיאד שאחרי שהשתחרר מהכלא התחתן, ונולד לו ילד. "פתחתי שתי חנויות בגדים מצליחות באעבלין ובירכא, ועכשיו אשתי בהיריון. מאז שיצאתי מהכלא לא נכנסתי אפילו פעם אחת לתחנת משטרה, וכך אחנך גם את ילדיי", אמרו לשוטר שעצר אותו, "על זה לא אשכח אותך ואני רוצה להודות לך. אם לא היית תופס אותי הייתי או מת או בכלא".
"בתקופה שנעצרתי הייתי משתולל והלכתי בדרך לא טובה עד שתפסו אותי עם נשק", סיפר חאג' ל-ynet ו"ידיעות אחרונות". "בכלא הבנתי את הטעויות שעשיתי, ואחרי שהשתחררתי החלטתי ללכת בדרך חדשה וטובה עד שבניתי את עצמי והצלחתי".
2 צפייה בגלריה
עודאי חאג' מעניק את תעודת ההוקרה לאיאד שובאש
עודאי חאג' מעניק את תעודת ההוקרה לאיאד שובאש
"זה הזמן לומר תודה". תעודת ההוקרה החריגה
חאג' הרגיש שהוא חייב להודות לשוטר שעצר אותו. "בזכות איאד החיים שלי השתנו לטובה מכל הבחינות. חיפשתי אותו עד שמצאתי את מקום עבודתו בתחנת טמרה כדי להודות לו. אני מסתכל עליו לא בתור שוטר אלא כאדם מציל חיים. גם בכלא לא קיללתי אותו אלא אמרתי לו תודה רבה שהוא עשה מה שצריך".
שובאש התרגש לא פחות מהמחווה. "זו הפעם הראשונה שקורה לי דבר כזה", סיפר, "מקרה כזה יכול לעודד אחרים ולהראות כמה העבודה שלנו חשובה ומסייעת לאנשים להשתקם. אשתי אמרה לי, 'אני יודעת שאתה תמיד מוצלח ומגיעה לך כל הוקרה'".
פורסם לראשונה: 00:00, 26.12.23