"ישראל היא מדינה ריבונית, ההחלטות שלנו במלחמה מבוססות על שיקולים שלנו", כך אמר בשבוע שעבר בנימין נתניהו בפתח ישיבת ממשלה. כלומר, לטענתו, זה לא שהוא התקפל מול לחץ, אלא בעצמו הגה את הרעיון האווילי לשלוח אספקה לאויב בזמן מלחמה. מה יותר גרוע? ראש ממשלה מתקפל או חסר שיקול דעת? כך או כך, זו התנהלות מופקרת וחסרת אחריות, שמאריכה את המלחמה ומפריעה לניצחון. מה עולה בדעתו של נתניהו? למי הוא חושב שהאספקה מגיעה? הוא הרי יודע שאנשי חמאס מחרימים את המשאיות העמוסות.
ההפרדה המלאכותית בין חמאס לאוכלוסיית עזה שגויה לחלוטין. לעזה היו מאפיינים של מדינה ריבונית (טריטוריה מוגדרת, אוכלוסייה קבועה, שלטון עצמאי), וניצחון במלחמה על מדינה מושג במגוון אמצעים, גם צבאיים וגם אחרים. סבל האוכלוסייה של מדינת האויב גם הוא מנוף של לחץ כדי להגיע להכרעה ולניצחון (מה גם שהאוכלוסייה תמכה בחמאס). "מדינת עזה" זקוקה נואשות לאספקה שוטפת כדי להחזיק מעמד ולהמשיך להילחם, ובמקום לחנוק את האויב, אנחנו נותנים לו אורך נשימה. איפה נשמע דבר כזה? האמריקנים שלחו אספקה לסדאם חוסיין ולטליבאן? גם לטירוף הזה עוד תידרש ועדת החקירה.
1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
בנימין נתניהו בישיבת ממשלה
(צילום: מרים אלסטר)
נבחרי הליכוד ברובם הם כאלה פחדנים, שהאפשרות שחבר מפלגה יחלוק על המדיניות הרופסת של נתניהו כלל לא קיימת מבחינתם. כדאי שתזכרו: כמו שלואי ה-14 וצרפת לא באמת היו ישות אחת, כך גם נתניהו והליכוד לא חד הם. בעיניי, נתניהו כלל לא מייצג את עמדות הליכוד האמיתיות - לא מדיניות הכלת הטרור שלו, לא העברת מזוודות הכסף לחמאס ולא הסיוע לאויב בשעת מלחמה. כל זה לא ליכוד ולא ימין, זו סתם איוולת.
עיתונאי החצר והשופרות של נתניהו תורמים גם הם לפחד המשתק את הנבחרים. תופעה של "ינון-מגליזם" שמתחזה לעיתונות ימנית היא לא יותר מהתבטלות מביכה בפני נתניהו. שילוב נפסד של התקפה בוטה על כל מי שחולק עליו וחזרה אובססיבית על דף המסרים שלו. נסו למצוא אצל השופרות איזו ביקורת על מדיניות הכלת הטרור של נתניהו או על תשלום הפרוטקשן לחמאס, ולא תמצאו. כי לא מדובר בעמדה אידיאולוגית אלא בעבודת אלילים.
ומה עושים כשבמשמרת של האליל התרחש המחדל הנורא בתולדות המדינה? מסייעים לו לנסות לברוח מאחריותו, תוך כדי זריקת האשמה על כל העולם חוץ ממנו. מה רוצים מנתניהו האומלל? מאשימים בן אדם רק מפני שהוא שולט 14 שנים ומוביל קונספציה שקרסה? איך הוא בכלל קשור למחדל?
גלעד שרוןגלעד שרוןצילום: ירון ברנר
נתניהו והשופרות לא מבינים שאם הוא לא היה בורח מהאחריות שלו, לא היו מזכירים לו אותה כל הזמן. בשנת 2017 הוא תיאר בכנסת בפירוט את תוכנית חמאס להתקפה על ישראל. ומה הוא עשה בעניין מלבד להעביר להם עוד כסף? מה הוא חשב, שמאז הם הפכו לצִיוֹנים?
בימים אלו מציינים שנה להקמת הממשלה. האם יש תחום אחד בחיינו שבו מצבנו טוב משהיה לפני שנה? האם מישהו מלבד עובדי האלילים רואה שקברניט הספינה נכשל? הוא ריסק את הספינה על שרטון, ועכשיו, באופן מביש, מתחבא מאחורי הכפופים לו. חבריי בליכוד, היינו תנועה מפוארת ואנחנו יכולים לחזור ולהיות. אם הליכוד חפץ חיים ורוצה להוביל את תיקון השבר הנורא, אסור לתת לאף "אליל" לגרור אותנו ואת המדינה איתו בדרך למטה.
  • גלעד שרון הוא חבר ליכוד
פורסם לראשונה: 00:00, 31.12.23