2 צפייה בגלריה
ליאור איילון
ליאור איילון
"לקחו לי הכל מלבד הזמן - ואותו אמלא בעשייה". תושבת הקיבוץ במעונות
(צילום: אביגיל עוזי)
בית חדש באקדמיה: 20 משפחות ממפוני קיבוץ כפר עזה, שספג מכה קשה ב-7 באוקטובר, עוברות להתגורר בדירות חדשות במעונות אוניברסיטת רייכמן בהרצליה.
האוניברסיטה העמידה לרשות אנשי הקיבוץ את מעונות הסטודנטים החדשים שבקמפוס על שם רונסון. למעשה, המוסד האקדמי יאמץ חלק מהקהילה שהתגוררה עד עכשיו באופן זמני בשפיים. הקיבוצניקים המפונים יחנכו את המגורים בקומפלקס דירות בן חמש קומות, כאשר כל דירה כבר מאובזרת הכל מה שצריך: רהיטים, כלי מיטה, מגבות, כלי מטבח, מכשירי חשמל ועציץ פורח. בכניסה לבניין החדש מתנוסס שלט ענק: "קיבוץ כפר עזה, כמה טוב שבאתם".
2 צפייה בגלריה
ליאור איילון
ליאור איילון
ליאורה איילון בביתה החדש ברייכמן
(צילום: אביגיל עוזי)
"זו זכות גדולה עבורנו להיות כאן עבורם ולאפשר להם להתגורר בדירות עד ספטמבר 2024", אומר פרופ' אוריאל רייכמן, הנשיא המייסד ויו"ר דירקטוריון אוניברסיטת רייכמן, "אנחנו מזמינים את המשפחות להשתתף גם בהרצאות בקמפוס".
החלוצה של הקיבוץ כאן היא ליאורה איילון בת ה-70. "לקחו לי הכל, את הילד, את הבית, חברי קיבוץ שלא יחזרו", היא אומרת, "אבל את הזמן לא לקחו לי – ואני בוחרת לקחת את הזמן ולמלא אותו בעשייה. אני נרגשת ממש לעבור לכאן. יש פה מדשאות, עצי פרי, פסלים של אמנים – כל אלה יהיו חלק מהנוף החדש בהליכות הבוקר שלי".
איילון מוסיפה: "הסולידריות כלפינו מרגשת עד דמעות. זה אמנם לא מעבר לבית שהיה לי, אבל זה לגמרי מרגיש סוג של בית. אני חולמת כבר לאחד שוב את שבעת הנכדים הנפלאים שלי, לבשל לכולם ארוחת שישי. תמיד אהיה גם אמא לארבעת ילדיי הדס, טל, דקל ורון. טל, מפקד כיתת הכוננות של הקיבוץ, שהיה השף שלנו במשפחה, כבר לא יחזור, אבל אמשיך לדאוג לארוחות המשפחתיות".