מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר קרקע את מערך כטב"מי השובל בעקבות התרסקות כטב"ם שלשום (שני) בשדה פתוח באזור השפלה. כך נודע ל-ynet. הכטב"ם, מטייסת 200 שבמחנה חצור, חזר ממשימה ברצועת עזה ולפי הערכות בצבא נפל כתוצאה מתקלה טכנית.
2 צפייה בגלריה
כטב"ם מסוג שובל
כטב"ם מסוג שובל
כטב"ם מסוג שובל
(צילום: gettyimages)
הדיווח על האירוע התקבל כאמור שלשום, קרוב לשעה 5:40 לפנות בוקר. צוותי כיבוי וחילוץ מתחנת רחובות פעלו במקום לכיבוי השריפה שפרצה בעקבות ההתרסקות. מדובר בפעם השנייה שבה כטב"ם מסוג שובל, ממשפחת הכטב"מים בגודל הבינוני, מתרסק במהלך המלחמה. הפעם הקודמת הייתה בשלב עצים של התמרון, ולכן הצורך בהמשך השימוש במערך היה משמעותי. תחקור ההתרסקות שאירע שלשום נמשך, לאחר שכלי הטיס נאסף מהקרקע על ידי צוות מחיל האוויר.
לאורך המלחמה מפעיל צה"ל כטב"מים, שתוקפים בין היתר גם ברצועת עזה. בלבנון דווח בחודשים האחרונים גם כן על פעילות של כטב"מים של צה"ל - בין השאר בתקיפות של פעילי חיזבאללה. יודגש כי האירוע אינו פוגע במענה המבצעי של מערך הכטמ"ם לכוחות המתמרנים או בפעילות האיסוף המבוססים בעת הקרקוע על כלים אחרים.
2 צפייה בגלריה
yk13781422
yk13781422
(צילום: דוברות כבאות והצלה)
דובר צה"ל מסר: "כטב"ם מסוג שובל נפל השבוע במהלך פעילות שגרתית במרחב השפלה. אין נפגעים והאירוע יתוחקר. מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, הנחה כי מערך השובל יקורקע עד תום תחקיר האירוע".
פורסם לראשונה: 00:00, 31.01.24