ביום שלישי הבא, ב-27 בפברואר, ייערכו ברחבי הארץ הבחירות לרשויות המקומיות, למעט ביישובים שפונו בצל המלחמה. אבל חיילים ומשרתי המילואים, שמספרם גדול בתקופה זו בשל הלחימה המשולבת בעזה ובגבול הצפון, יוכלו להצביע כבר החל ממחר. כל מה שצריך לדעת.
1 צפייה בגלריה
חיילים מצביעים בקלפי צבאית באשדוד
חיילים מצביעים בקלפי צבאית באשדוד
חיילים מצביעים בקלפי צבאית באשדוד, ב-2022
(צילום: AFP)
מתי ואיך תתקיים ההצבעה? ככלל, הקלפיות הצבאיות יפעלו בין השעות 21:00-08:00, אך יש להתעדכן מראש במיקום הקלפיות ביחידה שלך ובשעות הפעילות שלהן. ההצבעה נעשית באמצעות פתקי הצבעה ריקים. על פתק ההצבעה הצהוב עליך לרשום בעט בצבע כחול את בחירתך לראש הרשות, על הפתק הלבן עליך לרשום בעט בצבע כחול את בחירתך למועצת המועצה, ועל הפתק הכחול, במידה ואתה רשאי להצביע לוועד מקומי, את בחירתך לנציגות הוועד.
אני במילואים, איך אוכל להזדהות? ההזדהות תתבצע באמצעות תעודה צבאית אישית הנושאת את תמונת החייל (חוגר/קצין/נגד), או, אם אין לך כזו, באמצעות תעודת זהות או רישיון נהיגה בתוקף.
ואם היחידה שלי נמצאת בעזה? משרתים שנמצאים בתוך רצועת עזה יוכלו להצביע בקלפיות צבאיות שיוצבו במקומות שייקבעו על פי תוכנית מבצעית. עדכון על מקום הקלפיות ומועד ההצבעה של מי שמשרת בעזה יימסר לחיילים ע"י מפקדי היחידות בסמוך למועד ההצבעה.
נפצעתי ואני מאושפז, איפה אוכל להצביע? חיילים המאושפזים בבתי החולים יצביעו בקלפיות אזרחיות שייפתחו בבתי החולים ביום הבחירות בלבד, בדומה ליתר המאושפזים. הודעה בדבר המיקום המתוכנן של הקלפי האזרחית בבית החולים ושעות הפעלתה תימסר לכל המאושפזים על ידי סגל ר"מ 2 ובפרסומים בבית החולים.
אני משובץ בכיתת כוננות לא במקום מגוריי. ביום הבחירות נפתחות קלפיות להצבעת חיילים במרבית היחידות והבסיסים בצה"ל. כמו כן יופעלו קלפיות ניידות שיעברו בין הכוחות על פי מסלול ומועד שנקבע מראש, ובין היתר גם בין היישובים בהם מבצעים חיילי צה"ל משימת הגנת יישובים. עליך להתעדכן מראש מול מפקדך הישיר או הקצין הממונה על המשימה ביום ובשעת הגעת הקלפי הניידת ליישוב שבו תבצע את המשימה.
מתי יספרו את קולות החיילים? למרות שבחלק מהיחידות יקיימו את ההצבעה שבוע לפני יום הבחירות, ספירת הקולות תתבצע יחד עם המעטפות של כלל הציבור ותחל בשעה 22:00 עם סגירת הקלפיות ביום הבחירות הכללי - 27 בפברואר.
פורסם לראשונה: 00:00, 19.02.24