בחודשים האחרונים הצפון נמצא במצב של מלחמה בלתי פוסקת. רקטות, טילי נ"ט, פצמ"רים ורחפני נפץ מתאבדים משוגרים מלבנון מדי יום, והמרחב שהפך ל"רצועת ביטחון ישראלית" נותר כמעט שומם. רק אתמול (חמישי) בשעות אחר הצהריים, חיזבאללה שיגר שני טילי נ"ט שפגעו בבתי מגורים במטולה.
כמו כן, נורו טילי נ"ט להר דב והחרמון, אחרי מטח כבד של כ-30 רקטות לגליל. ארגון חיזבאללה קיבל אחריות גם על שיגור שני כטב''מים מתאבדים לעבר עמדה צה''לית במרחב ברעם. בתגובה, צה"ל תקף מטרות בלבנון.
2 צפייה בגלריה
תרגיל הגברת מוכנות כוחות צה״ל בגבול הצפון
תרגיל הגברת מוכנות כוחות צה״ל בגבול הצפון
בחודשים האחרונים הצפון נמצא במצב של מלחמה בלתי פוסקת. תרגיל צה"לי בגבול הצפון
(צילום: דובר צה"ל)
2 צפייה בגלריה
מקלטים במושב עבדון
מקלטים במושב עבדון
"אנחנו מרגישים שהופקרנו ושהממשלה מתעלמת מאיתנו". מקלטים במושב עבדון
(צילום: פאול אורלייב)
ראשי היישובים שפונו מהצפון צפויים להתכנס ביום ראשון, אחרי חמישה חודשים של חוסר ודאות, תסכול ופחד לעתידם - ולקבל החלטות על פתיחה במאבק על עתיד הגליל. "אנחנו מרגישים שהופקרנו ושהממשלה מתעלמת מאיתנו", שיתף גבי נעמן, ראש מועצת שלומי. לדבריו, "הבטחות ראש הממשלה לתוכנית פיתוח בסך שלושה וחצי מיליארד שקלים לא קוימו, בממשלה לא מדברים איתנו, ואנחנו והתושבים שלנו תחת מועקה גדולה".
הוא הוסיף: "ביום ראשון אציע לחבריי במפגש שניסע כולנו לירושלים, ניכנס למשרד ראש הממשלה, בכוח או בהסכמה, ונדרוש תשובות. אם צריך לישון על הרצפה, נישן ולא נזוז עד שיטפלו בצפון וייתנו את היחס ההוגן לתושבים שלנו".
משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, אמר: "ההבטחות שניתנו לנו נרשמו על הקרח, והמדינה ממשיכה להקשות על בעלי העסקים, החקלאים והתושבים שנמצאים תחת מלחמה וללא תקווה ובלי שום ודאות, בעוד המדינה חיה כאילו אין מלחמה".
פורסם לראשונה: 00:00, 08.03.24