אחרי חמישה חודשים שבהם היו תושבי שדרות מפונים מבתיהם, ואף שהמלחמה עוד נמשכת ומעת לעת נשמעו אזעקות, הם החלו החודש לשוב לעיר. הרשות המקומית פתחה את מוסדות החינוך, מה שעודד את חזרתן של משפחות עם ילדים קטנים, ורק אתמול נרשמה נוכחות של 70 אחוז בבית הספר והגנים - נתון שהפתיע לטובה גם את העירייה, שמעריכה שהמספרים יעלו משבוע לשבוע.
2 צפייה בגלריה
yk13835360
yk13835360
משחק שחמט במתנ"ס
2 צפייה בגלריה
yk13835274
yk13835274
"משבוע לשבוע יחזרו עוד אנשים". פעילויות במתנ"ס שדרות
בעקבות כך, גם המתנ"ס העירוני חוזר לפעילות בהדרגה. זה לא היה פשוט כלל עבור עובדי המתנ"ס, שחוו גם הם באופן אישי את אירועי 7 באוקטובר. תמר ויצמן, אם הבית של המתנ"ס, איבדה את בנה ליאור ז"ל, שנרצח במתקפת הפתע בזמן שהיה באימון יחד עם חבריו לקבוצת הריצה בעיר. רות לביא, רכזת הגיל הרך, היא חמותו של עומרי מירן שנחטף מקיבוץ נחל עוז.
למרות זאת, גם בחמשת החודשים האחרונים המשיך צוות המתנ"ס בפעילות במרכזי המפונים. "כבר בהתחלה הבנו שאנחנו חייבים לפעול במוקדי הפינוי, הצוותים שלנו התפרסו בשטח וקיימו פעילות ככל שניתן", אומרת לימור כהן, מנהלת המתנ"ס, "כעת חזרנו, יחד עם התושבים. היה ממש צימאון לפעילות. כבר עכשיו החזרנו את כל המערך הבלתי פורמלי, כולל שבעה מעונות יום, צהרונים, מועדוני זקנים וחוגים. כל אחד בעיר יכול לבוא ולהשתלב בפעילויות המוכרות. בעיקר הילדים, הם נורא התגעגעו לפעילות".
הפעילות מתקיימת בהתאם להנחיות פיקוד העורף שמאפשרות התקהלות של עד 300 איש במקום סגור, ובימים הקרובים אף צפויות להתקיים הופעות של הסטדנאפיסטית ליטל שוורץ והזמר הראל סקעת. עם זאת, הנוכחות עדיין אינה מלאה. "משבוע לשבוע חוזרים עוד ועוד אנשים ואני מאמינה שכולם יבואו", הוסיפה כהן, "מרגש אותי להסתובב בספרייה העירונית או באולפן המוזיקה למשל ולראות שם את הילדים".
פורסם לראשונה: 00:00, 11.03.24