"לא העברתי את המשפחה אמנם, ולא אהיה כל השבוע, אבל אקח דירה קטנה בשדרות ואתגורר שם בחלק מהזמן", משתף השר חילי טרופר, על הצעד לעבור לשדרות בחלק מימות השבוע. "אם אני כחבר הממשלה אומר לאנשים לחזור לדרום, זה נכון שגם אני אהיה שם".
אביב ברעם ז"ל, חבר כיתת הכוננות של כפר עזה, יצא מביתו בשעת בוקר מוקדמת, עם ההבנה שישנה חדירת מחבלים. הוא יצא להגן על תושבי הקיבוץ ונפל בקרבות מול מאות המחבלים. "ב–6:10 הכיתה הוקפצה", משחזר אביו, עופר. "אביב ירד, התחמש וניהל קרבות ככל שיכל. הוא ניסה לחלץ פצועים, להגן על התושבים ולהשיב אש. מעדויות שהגיעו אלינו, באיזה שלב נזרק לעברו רימון יד והקשר האחרון איתו היה ב־7:30 בבוקר".
2 צפייה בגלריה
yk13852527
yk13852527
"נפש פגשה נפש". השר טרופר ועופר ברעם
(צילום: שאול גולן)
דווקא מתוך הטרגדיה הגדולה של המשפחה, צמחה חברות בין עופר לחבר הקבינט השר חילי טרופר.
"כשהגיע היום הארור", מספר ברעם, "חילי הגיע לשפיים. לחצתי לו את היד כמו כולם. ואמרתי לו: אני אדום כמוך". טרופר ממהר להסביר: "למי שלא מבין מדובר בשני אוהדי הפועל ירושלים".
את טרופר הכיר ברעם באופן שטחי מאוד. כעובד הסוכנות היהודית ומוסדות ציבוריים אחרים נתקל בו מדי פעם והשניים החליפו שלום מנומס.
2 צפייה בגלריה
yk13852525
yk13852525
השר טרופר משקה את הגינה את ברעם
(צילום: גדי קבלו)
ברעם ממשיך: "מאז אותו יום, הוא מקפיד להגיע ולבקר אותי כל שבוע. התחלנו לדבר באופן קבוע, הגענו לקשרים ונקודות השקה שהיו לנו לאורך השנים ולא הכרנו. אף פעם לא דיברנו על זה קודם".
במהלך השלושים של אביב, סיפר טרופר לחברו ברעם על כוונתו לעבור ולהתגורר מחצית מהשבוע בדרום: ״נוצרה בינינו חברות באמצע החיים. נפש פגשה נפש. שיתפתי אותו שאני משוכנע שיחזירו את התושבים לבתיהם בדרום וכשיגידו שמספיק בטוח לחזור, אני גם עובר לשם", מספר השר טרופר.
בשלב הזה, ברעם כבר מבין שהוא בעצמו לא יחזור לבית מגוריו. "אנחנו לא חוזרים דרומה. אף אחד מאיתנו. משפחת ברעם שילמה את חובה במחיר יקר מאוד ולכן מיד אמרתי לחילי: 'כשאתה עובר לדרום, קח את הדירה שלי'".
השניים שוחחו על האפשרות. טרופר התעקש לשלם דמי שכירות למרות שברעם סירב תחילה. הוא ביקש ממנו רק לדאוג להשקות את הגינה בכל פעם שמגיע הביתה ולשלם את החשבונות בהתאם לצריכה שלו.
"הגעתי לדירה עם אגף הביטחון לבדוק אם אפשר להתגורר בדירה", משתף טרופר. "כשעופר דיבר על להשקות גינה, חשבתי שמדובר בכמה פרחים. התקשרתי אליו מהגינה הענקית שלו ואמרתי לו: את כל זה אני צריך להשקות?" צחקו השניים.
טרופר ממשיך: "ברמה המוסרית ולמען היוקרה התעקשתי לשלם את השכירות ואז עופר העלה רעיון, הוא אמר לי: 'אתה לא תשלם לי, אלא לחשבון שאפתח עבור הילדים של אביב ז"ל שיהיה להם משהו כשיגדלו'. זה ריגש אותי מאוד".
מאז, נוהג טרופר כבר כמה שבועות להגיע בחלק מימות השבוע לבית. הוא משקה את הגינה ובכל יום שלישי מתנדב בעיר שדרות עם נוער בסיכון. השמועה שחבר הקבינט עבר להתגורר בעיר פרשה כנפיים ובכל פעם שהוא ישן שם גם נקבעות לו פגישות עם גופים, עמותות, מועצות בדרום שעדיין זקוקות לעזרה ממשלתית.
ברעם סיכם: "אני רוצה להגיד שחילי הוא יחיד ומיוחד. איש של ערכים. הוא כבש אותי עם הערכים שלו. יש לו את 'האני מאמין' שלו".
פורסם לראשונה: 00:00, 24.03.24