הרחק מהבית, בחיפה, ערכו אתמול (שלישי) תלמידי שכבת כיתה ו' מבית הספר "לב העמק" בנאות מרדכי מסיבת פורים – שהייתה גם פגישת מחזור עבור התלמידים, שגרים בכמה יישובים בצפון ורבים מהם הועברו למלונות שונים ברחבי הארץ בשל המלחמה.
הם הספיקו ללמוד ביחד רק שבועיים לפני שיצאו לחופשת החגים, ואז פרצה המלחמה. מרביתם פונו, אחרים נשארו בבתיהם הסמוכים לגבול, חווים את אימת ההפגזות כמעט מדי יום. "מארחי" המסיבה היו התלמידים מקיבוץ דן, שפונו למלון דן בחיפה. צוות בית הספר דאג להם להסעות, והמורים קיבלו אותם בהתרגשות. הרגעים הראשונים היו לא קלים. "מוזר לי לפגוש כאן את החברים שלמדו איתי מכיתה א' ועד תחילת השנה. אני לומדת עכשיו בכיתה שבה אני בעצם לא מכירה אף אחד כמו שהכרתי אותם", סיפרה ארבל קנר מקיבוץ שניר, שנעקרה עם משפחתה לראשון לציון ופגשה אתמול את חברותיה לראשונה מאז המעבר.
1 צפייה בגלריה
yk13848173
yk13848173
תלמידי הצפון חוגגים פורים בחיפה
(צילום: גיל נחושתן)
אריאל רוצ'ט מקיבוץ נאות מרדכי הוסיפה: "לא התראינו כבר חצי שנה וזה מאוד קשה. כל אחת מהחברות שלי מפונה למקום אחר ולא יוצא לנו להיפגש כי כולנו רחוקות". הילדים, שמסיימים בסוף השנה את בית הספר היסודי, עוד לא יודעים באיזו מסגרת הם יציינו את סוף הפרק הזה בחייהם. אתמול, באולם האירועים שהשאילו להם מנהלי המלון, הייתה להם הזדמנות לדבר, להשלים פערים, לרקוד ביחד ולאכול בלי סוף ממתקים. בסיום הם התקשו להיפרד.
על מה הם דיברו? "החברים שלא פונו אמרו שהם מקנאים בנו כי אנחנו גרים בבית מלון עם חדרים יפים וארוחות מגוונות", סיפרה יעל חרמוני מקיבוץ דן, "אמרתי להם שאני מקנאה דווקא במי שיש לו בית אמיתי. בהתחלה זה היה כיף וממש התלהבנו, אבל עכשיו כבר לא. גם עברנו מלא מקומות בחודשים האחרונים עד שהגענו לכאן. אני מבקרת לפעמים בבית בקיבוץ דן ואומרת לחברות שלי שלא כדאי להן לעשות את זה כי בכל פעם כואב יותר ויותר להיפרד ולהבין שזה כבר לא הבית שלך. עכשיו הבית שלי הוא חדר במלון".
פורסם לראשונה: 00:00, 20.03.24