זו הייתה פגישה חשאית וחריגה במיוחד במערכת הפוליטית. פגישה אישית, בארבע עיניים, בין רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו לבין יו"ר מפלגת העבודה ח"כ מרב מיכאלי, אולי אחת המבקרות החריפות ביותר של ראש הממשלה בנימין נתניהו.
לפני כשלושה שבועות הגיעה ללשכת ראש הממשלה פנייה חריגה מלשכת יו"ר העבודה: מיכאלי מעוניינת להיפגש לשיחה אישית עם שרה נתניהו. הפגישה בין השתיים התקיימה כאמור בארבע עיניים, ועל פי גורמים המעורים בתוכן השיחה היא הוגדרה "טובה ועניינית".
2 צפייה בגלריה
yk13854225
yk13854225
ח"כ מיכאלי
(צילום: ירון ברנר)
מיכאלי דרשה את הפגישה כדי ללחוץ על נתניהו לקדם עסקת חטופים; אולם גורמים פוליטיים שנחשפו לתוכנה מעידים כי היא עסקה גם בנושאים אחרים, כמו האפשרות שמיכאלי תיקח חלק, כנציגת הממשלה או מדינת ישראל במגעים עם המפלגה הדמוקרטית בארה"ב, בסוגיית שחרור החטופים.
על פי אחת הגרסאות, נתניהו התלוננה על היחס של בכירי המפלגה הדמוקרטית כלפי ישראל. מיכאלי הציעה את עזרתה ואמרה כי יש לה קשרים במוסדות המפלגה הדמוקרטית, וכי היא יכולה לשמש "נציגה" בינה ובין ממשלת ישראל.
אבל בכך זה לא נגמר. על פי אחד הגורמים הפוליטיים, מיכאלי אמרה לשרה נתניהו כי היא תפעל לספק רשת ביטחון לממשלת נתניהו ולא תפעל להפלתה. גורמים המקורבים למיכאלי טענו כי היא הציעה לעזור בקשרים עם המפלגה הדמוקרטית בארה"ב, אבל מעולם לא הבטיחה "רשת ביטחון" או תמכה בהמשך כהונתו של נתניהו.
2 צפייה בגלריה
שרה נתניהו
שרה נתניהו
שרה נתניהו
(צילום: EPA)
ביום חמישי האחרון פורסם כי שרה נתניהו הביעה מורת רוח מיחס משפחות החטופים, ואמרה, לכאורה בשיחה סגורה: "ראית כמה חטופים החזרנו? אפילו תודה הם לא אמרו לנו". בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הפרסום בתוקף והאשימו כי מיכאלי הדליפה את הדברים מתוך הפגישה האישית עם שרה נתניהו. יש לציין כי מיכאלי הכחישה את הטענה. בהודעה רשמית של לשכת ראש הממשלה נכתב אז: "מסתבר שמשיחה בארבע עיניים אפשר להגיד כל מה שרוצים, כולל שקרים והמצאות מופרכות. דווקא מיכאלי הייתה זו שאמרה דברים מאוד מעניינים, שאם היו נחשפים לציבור היו מעוררים תדהמה במערכת הפוליטית".
יו"ר העבודה מיכאלי מסרה בתגובה: "ביקשתי להיפגש עם שרה נתניהו כדי להפציר בה לקדם את עסקת החטופים. כולי תקווה שהגברת נתניהו תפעיל את השפעתה ותקדם את החזרת החטופים לבתיהם בהקדם האפשרי. כל השאר, הבל הבלים".
מלשכת ראש הממשלה סירבו להגיב.
פורסם לראשונה: 00:00, 25.03.24