האיש החזק בממשלה הזו, יודו גם במחנה הממלכתי, הוא יואב גלנט. אתמול זה הומחש שוב, לרגל “התרגיל המבריק” - כך כינו זאת הכתבים הפוליטיים - ששלף בנימין נתניהו. הצעתו לחוק הגיוס הייתה התחכמות בסגנון טוויטר; פלפול ילדותי. הוא יביא את החוק של בנט-לפיד.
1 צפייה בגלריה
גלנט בביקורת חריפה על נתניהו: מגמה מסוכנת מקדמת ממשלה צבאי ואזרחי ישראלי בעזה; זה מסוכן
גלנט בביקורת חריפה על נתניהו: מגמה מסוכנת מקדמת ממשלה צבאי ואזרחי ישראלי בעזה; זה מסוכן
(צילום: לע"מ)
רק שהחוק ההוא ממילא היה אמור להיות זמני. וגם, נו, קרה משהו מאז. האירוע הזה בדרום, שנתניהו מקפיד לא לקבל על עצמו אחריות על אודותיו. הצבא זקוק לחיילים, באמת. צה"ל לא בנוי כרגע להגן על מדינת ישראל מפשיטה מהירה על גבולותיה הארוכים. הדרג המדיני הוזהר על כך בחודשים האחרונים. הוא לא ערוך לעידן של מלחמה ארוכה, מתמשכת. חסרים לו לוחמים. התרגיל המבריק של נתניהו שרד רק בטוויטר, וגם שם – לשעתיים. העידן של הבלופים והישראבלופים נגמר.
התרגיל המבריק של נתניהו שרד רק בטוויטר, וגם שם – לשעתיים. העידן של הבלופים והישראבלופים נגמר
לנתניהו היו אלף תרגילים מבריקים בקריירה שלו. יחד איתו, אומה שלמה נהגה לרמות את עצמה. הכיבוש הפך ל"ניהול הסכסוך" או "צמצום הסכסוך", חמאס הפך ל"אינטרס הישראלי להפריד בין עזה לגדה", המבצעים הצבאיים היו כולם "הצלחות אדירות", האויבים שלנו היו "מורתעים", צה"ל היה בלתי מנוצח ועוד ועוד. בסופם של כל התרגילים המבריקים והשקרים, ניצב מצבנו כיום: אחרי רצח המוני של ישראלים, עם צפון מופצץ ומפונה, ועם חמאס שמחזיק ב-132 חטופים ומסרב לעסקה.

(צילום: לע"מ)
אתמול, חוץ משיגור התרגיל המבריק שלו, ביבי גם הודיע שאין מה לדבר על "היום שאחרי" בעזה. כל הדרג המקצועי במערכת הביטחון סבור שמדובר בדיון הכרחי. לוחמי צה"ל מסכנים את חייהם ולעיתים מחרפים נפשם כדי לכבוש שכונות שכבר כבשו. אבל נתניהו, בביטול, לא מוכן לדון בכך לפני שחמאס יובס. מהי בדיוק ההגדרה ל"הבסת חמאס"? אני מניח שהיא איננה קשורה למדד אמפירי, אלא לתאריך: הבסתו תוכרז, מבחינת נתניהו, קרוב לבחירות 2026.
ביג קצר עם נדב אילנדב אילצילום: אביגיל עוזי
חוק גיוס שהוא תרגיל, ו"הבסת חמאס" שאיננה מוגדרת, והיא גם בלוף. מה עשה שר הביטחון גלנט? דרס את התרגילים האלה בנאום קצר, בקצב סטקטו, של שבע דקות וכמה שניות. מהתרגיל לא נשאר כלום, וגלנט, כמו גלנט, גם הסתער לשטח האויב ועימת את ראש הממשלה עם הנוסחה הסודית שהולכת ונרקמת: כיבוש מלא-מלא ברצועת עזה. האמירה של שר הביטחון שלא יסכים לכך הורסת לגמרי את התקוות שהלכו ונבנו בימין הקיצוני; שעוד רגע הם יצליחו לכפות על נתניהו את הקמת בית המושל הצבאי של חאן-יונס, ולאחר מכן – הדרך פתוחה בפני גוש קטיף המחודש.
הטור המלא - מחר ב"המוסף לשבת"
פורסם לראשונה: 00:00, 16.05.24