תגידו, ראש הממשלה וכל הקבינט - מה אתם עושים עם הצפון? חבל ארץ יפהפה ונטוש, רצועת ביטחון הפוכה: בישראל במקום בלבנון. יותר משבעה חודשים יורים עלינו, ומה אתם עושים? לאן זה הולך? מה התוכנית שלכם, מלבד להפריח איומי סרק? מה אמורים לעשות רבבות הפליטים, איזה אופק אתם נותנים להם? ראש הממשלה מתרעם כשמדברים על חזרת תושבי הצפון לבתיהם ב-1 בספטמבר. למה למהר? מבחינתו אפשר שימשיכו להיות פליטים עוד שנה. אל מי תגלגלו את האחריות לביזיון בצפון? מאחורי מה תנסו להתחבא? מה יטענו השופרות, שהמחדל הוא בגלל פינוי היישובים בגוש ליטני? אבל לא היה גוש יישובים כזה. אז את מי תאשימו בכישלון שלכם?
הרתעה היא דבר חמקמק שלוקח שנים לבנות, אבל אפשר לאבד ברגע - ואתם, בחולשתכם ובכסילותכם, איבדתם אותה. אף אחד לא סופר אתכם. כל זב חוטם במזרח התיכון יורה עלינו בלי חשש. עשרות טילים ורקטות מלבנון ביום, והכל כאילו רגיל. אתם חוזרים על האיוולת של מלחמת לבנון השנייה, אבל הפעם על סטרואידים: לבנון היא מדינה שממנה יורים ומחריבים את צפון ישראל. אין לנו חובה וגם לא אינטרס לחפש בפינצטה רק מחבלי חיזבאללה או חמאס בלבנון. מדינה יורה עלינו - אנחנו מחריבים אותה. ככה פשוט. אנחנו מדינה שוחרת שלום, אבל כשמתקיפים אותנו אנחנו משתגעים. וזה אומר שלא יהיו בלבנון חשמל, ולא מים, ולא גשרים, ולא שדות תעופה, ולא נמלים - תקופת האבן. וזה לא יכול לקחת שבעה חודשים. חיזבאללה הוא חלק ממרקם החיים בלבנון, והוא לא יכול להרשות זאת לעצמו. כמה מאות הרוגים מתוך עשרות אלפי המחבלים בארגון הם יכולים להרשות לעצמם, אבל לא את חורבנה של לבנון.
1 צפייה בגלריה
תיעוד התקיפה במטולה שפרסם חיזבאללה
תיעוד התקיפה במטולה שפרסם חיזבאללה
תיעוד התקיפה במטולה שפרסם חיזבאללה
ואתם, חברי קבינט כושלים שמתחזים לימין, לא מבינים את זה וחלשים מכדי לבצע. אתם קוראים לעצמכם ימין, אבל בפועל רק מוציאים לנו שם רע - זה לא ימין, זו סתם חולשה. הקבינט מוביל קו דפנסיבי - ועם הגנה אולי לא מפסידים, אבל בלי התקפה לא מנצחים. כשאיבדתם את ההרתעה גרמתם לפגיעה קשה בביטחון הלאומי. איפשרתם לחיות הטרף לטעום את הדם, ועכשיו הם צמאים לעוד. הראיתם להם שאפשר להתנפל עלינו ושום דבר נורא לא קורה. הם איבדו את הפחד, ויהיה קשה להחזיר את השד לבקבוק. אפשרי, אבל קשה. מה שבטוח, שלא ראש הממשלה הזה ולא הקבינט הנוכחי הם אלה שיוכלו לעשות זאת. הם נכשלו, לא חד-פעמית אלא כישלון ארוך ומתמשך - גם בזיהוי הסכנה וגם בניהול המערכה. אויבינו לא רק שאינם מפחדים, הם בזים להם.
נתניהו יכול להיות שר הסברה מצוין, אבל במשימה העליונה של כל ראש ממשלה, שמירה על אזרחי ישראל והרתעת אויבינו, הוא כשל
"היכולת לזהות סכנה בזמן ולהתארגן נגדה, זה המבחן של קיום של גוף כלשהו. העם היהודי לא הצטיין בראיית סכנות בזמן, פעם אחר פעם הפתיעו אותנו, בפעם האחרונה בצורה הנוראה ביותר. זה לא יקרה תחת ההנהגה שלי". אלו דבריו של נתניהו מלפני כמה שנים. מה יש לומר, לדבר הוא יודע. נתניהו יכול להיות שר הסברה מצוין, אבל במשימה העליונה של כל ראש ממשלה, שמירה על אזרחי ישראל והרתעת אויבינו, הוא כשל. צ'רצ'יל הוא דמות מופת עבור נתניהו, אבל זה לא מספיק לדבר כמו צ'רצ'יל, צריך גם לנהוג כמוהו. בפועל נתניהו הוא העתק של צ'מברלין.
ראש הממשלה, היו לך גם שנים פחות גרועות בשלטון, אבל זו האחרונה הייתה קטסטרופלית. אולי עשית כמיטב יכולתך, אבל למרבה הצער זה לא הרבה. אני אומר לך את מה שלא יגידו לך השופרות והלקקנים (שאומרים זאת כשהמיקרופונים סגורים): די, מספיק. אתה מוליך את ישראל סחור-סחור, בלי מטרה ברורה ובלי יעד. נירמלת את הטירוף, הרגלת את הציבור להיעדר תכלית. וגרוע מכל: לחוסר תקווה. גלה פעם אחת מנהיגות, תן למדינה ולליכוד להשתקם.