עד עכשיו מתמטיקת הגזענות לא התחברה: מפלגת הימין "אלטרנטיבה לגרמניה" הגיעה לשיאה עם יותר מ-23% בסקרים. כעת, לאחר כמה שערוריות ענק, צנחה המפלגה בסקרים לאזור ה-17%, מספר שהוא עדיין גבוה בהרבה ממספר המצביעים שמשויך לה במדינות במזרח המדינה. מאיפה מגיעים שאר המנדטים למפלגה, אם אף אחד לא מוכן להודות שהוא מצביע לה?
הסרטון מהמסיבה היוקרתית בגרמניה

חלק מהתשובה מצוי בסרטון וידאו בן 14 שניות ממסיבה יוקרתית (500-300 אירו לכרטיס כניסה) במסעדה היוקרתית "פוני" שנמצאת באי הנופש זילט שבצפון גרמניה. בסרטון המשתתפים נשמעו קוראים קריאות קצובות "זרים החוצה", ו"גרמניה שייכת לגרמנים" לצלילי השיר "L'amour toujours" - להיט איטלקי בן יותר מ-20 שנה של ג'יג'י ד'אגוסטינו. אחד המשתתפים תועד מניח את אצבעו מעל שפתו העליונה כסמל לשפם ההיטלראי, ומניף את ידו הימנית כמו מה שנראה כמועל יד.
שניים מהחוגגים שזוהו בסרטון פוטרו מיד ממקומות עבודתם. בעלי המסעדה, שטענו כי לא יכלו להבחין במה שהתרחש במקום, הודיעו כי הם פותחים בהליכים משפטיים נגד החוגגים שתועדו בסרטון. בעלי המסעדה גם הביעו שאט נפש מהעובדה שכל מי שנמצא מסביב לאלה ששרו וביצעו את המחוות האסורות בגרמניה, לא עשו דבר כדי לעצור אותם. "מעולם לא ראינו דבר כזה פה", אמר טים בקר, בעלי ומנהל המסעדה לסוכנות הידיעות הגרמנית, "חמשת האנשים שהיו מעורבים בתקרית לא ייכנסו לפה לעולם, ואין להם מה לחפש יותר בזילט. יש לנו מספיק חברים מסעדנים פה".
1 צפייה בגלריה
yk13936843
yk13936843
חוגג מצדיעים במועל יד. מתוך הסרטון
בקר הוסיף כי המקום לא ינגן יותר את השיר האיטלקי, לאחר שהתגלה כי במספר מקומות נוספים, כולל אירוע מהימים האחרונים, ניצלו החוגגים את הפזמון ההמנוני כדי להלביש עליו אמירות גזעניות.
"זהו דבר לא מקובל ומעורר גועל", הגיב הקנצלר אולף שולץ, ואילו שרת הפנים ננסי פייזר אמרה ש"מי שצועק סלוגנים כאלו מהווה בושה בעצמו לגרמניה".
בתגובה לזעם שעורר התיעוד, ד'אגוסטינו עצמו הגיב והבהיר כי השיר אינו גזעני כלל, ונכתב על אהבה: "השיר הוא על הרגש המדהים, האדיר והאינטנסיבי. מדובר בקשר שמאחד בין אנשים, באהבה שנותנת לי להמשיך לחיות". לפי ד'אגוסטינו, מהות השיר נוגעת לשמחה המשותפת הנובעת מהתחברות.
התקרית בזילט מצטרפת לתקרית שהתרחשה באותו לילה, לצלילי אותו שיר, בסקסוניה תחתית. בחודשים האחרונים הוגשו למשטרה לפחות שש תלונות על מקרים דומים.
בחודש הבא יתקיימו הבחירות לפרלמנט האירופי. קיים חשש רב מהתחזקות של מפלגות הימין, למרות התנודה ימינה של מפלגות מרכז בכל הקשור לנושא ההגירה. בספטמבר יתקיימו בחירות בשלוש מדינות במזרח גרמניה, בהן צפוי הימין הקיצוני לקבל יותר מ-30 אחוז מהקולות. התקריות והסקרים האחרונים מוכיחים שהמעבר לימין הקיצוני הוא לא רק עניין גיאוגרפי.
פורסם לראשונה: 00:00, 26.05.24