האם איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' מסוגלים להכניס לעזה עוד דברים חוץ מפירות טריים? האם בנימין נתניהו ושלמה קרעי מסוגלים להוביל אסטרטגיה שתגרום לאויב לחשב מסלול מחדש? למה שממשלת הימין-מלא-מלא לא תדאג שכבר הבוקר תגיע זינזאנה לפתח ביתו של רוצח שני החיילים בשכם שלשום, תעמיס את כל בני משפחתו ותפרוק אותם אחר כבוד בצד העזתי של מעבר קרני? אולי ככה המחבלים ביו"ש יחשבו פעמיים בטרם יצאו לרצוח כל יהודי אקראי?
אלא שלחבורת המתחזים הזאת אין מושג מהחיים שלה. הם לא מכירים יצירתיות ולא שמעו על תהליכי עומק. חבורת המירי רגב לא נוכחת באירוע, היא עסוקה מדי בדברים חשובים יותר. הם חסרי אונים מול יחיא סינוואר וחסן נסראללה, אז הם מסמאים את עינינו בלהטוטים נגד קובי שבתאי ויאיר גולן. שניים שבהחלט ראוי לעסוק בהם, אבל כל דקה שמוקדשת להם היא זמן יקר שבו האויב האמיתי לא חוטף.
1 צפייה בגלריה
סמוטריץ', בן גביר ונתניהו
סמוטריץ', בן גביר ונתניהו
סמוטריץ', בן גביר ונתניהו
(צילום: AFP, רויטרס)
והישראלי שחולם על הנהגה ימנית נחושה, כזאת שיודעת לייצר הרתעה אזורית, שהאויב הכי נורא מבחינתה הוא לא משפחות החטופים, נותר חסר אונים.
אין מקום בדף כדי למנות את מחדליהם של נושאי שמו של הימין לשווא. אין גם מקום לרשימת שמות הנרצחים בטבח, בפיגועים וחללי הקרבות. נתניהו וחבורת הביביסטים שמקיפה אותו, הם לא ימין. הם מעזים לטמא בפיהם את התואר המדיני-ביטחוני הזה, כשכל מטרתם היא לשמן לעצמם את הישבן בכוח, כסף וכבוד.
רגע לפני היציאה שלו מהממשלה, הסקרים מראים שבני גנץ נחלש. אך טבעי ומתבקש. עשרות המנדטים שעמדו אצלו בחניה עשו זאת בלית ברירה. הישראלי מבין שנתניהו אחראי למדיניות שהביאה עלינו את הפלישה והטבח, אבל מביט כה וכה ולא רואה כל אפשרות. גם צה"ל ושב"כ נהגו ברשלנות פושעת, אבל מי שבחצרו התאפשר האקלים שהביא עלינו את כל אלה הוא מנהיג העל נתניהו.
כל נתון בישראל של מאי 2024 מעיד שהציבור הוא ימני יותר. אבל במי יבחרו ישראלים שרוצים מדיניות חסרת פשרות מול האויב?
כל נתון בישראל של מאי 2024 מעיד שהציבור הוא ימני יותר. אבל במי יבחרו ישראלים שרוצים מדיניות חסרת פשרות מול האויב? בגנץ שהיה הרמטכ"ל באותן השנים שבהן נתניהו בנה את הקונספציה המדינית הכושלת? שגם כשנכנס לקבינט המלחמה לא הביא כל בשורה?
בסמוטריץ' ובן גביר, שהבטיחו הרים וגבעות ובתקופתם הכל נשאר בדיוק אותו דבר רק גרוע יותר? בנייה בלתי-חוקית בנגב ובגליל, מאות אלפי כלי נשק עברייניים בחברה הערבית. הצמיחה היחידה היא במספר הישראלים שקיפחו את חייהם מידי טרוריסטים בכל אתר ואתר.
זה גם לא גרם לאיש מחבורת נטולי היכולות הללו לשנות מהיסוד את תפיסת הפעולה ביו"ש. ממשיכים בפעולות כירורגיות, מסכנים את חיילינו, וגרף הטרור משתולל. הם לא מסוגלים לחשוב על רעיונות שיגרמו לאוכלוסייה הפלסטינית להבין שהטרור לא משתלם. דרכי הפעולה נשארו בדיוק כפי שהיו, כאילו שלא היה פה טבח, והיצירתיות היחידה שלהם היא היכולת למצוא אשמים חדשים: יואב גלנט, שקמה ברסלר וגבי גזית.
בשביל מה באתם? מה למעשה שיניתם חוץ מצעקות על שמאלנים מול המצלמות ועוד ועוד קומבינות לאנשי שלומכם?
אל הוואקום הענק הזה ראויה להיכנס מפלגת ימין אמיתית. אחת שיודעת לעבוד בכפפות של פלדה במעשים מול האויב, ובכפפות של משי בדיבורים מול ישראלים שחלוקים עליה. בדיוק ההפך ממה שעושה חבורת המתחזים הזאת. עד הבחירות זה יקרה. זה חייב לקרות.
פורסם לראשונה: 00:00, 31.05.24