מערכת הביטחון פתחה את הכניסה לעשרות אלפי ערבים ישראלים לג'נין, כפי שהיה בימים שלפני המלחמה, ובשבועות האחרונים הם מזרימים לבירת הטרור עשרות מיליוני שקלים בכל סוף שבוע. כך נודע ל-ynet. במקביל, ביישובי הגלבוע מתמודדים עם עלייה במאות אחוזים בפיגוע הירי לעבר הישובים הישראליים בגלבוע מאז פתיחת המחסום.
ראש המועצה ליד המחסום: "הם יורים ואנחנו מכניסים להם מיליונים"
(צילום: אביהו שפירא)

1 צפייה בגלריה
מחסום ג'למה נפתח
מחסום ג'למה נפתח
ראש המועצה ליד מחסום ג'למה
(צילום: אביהו שפירא)
הכותרת
ברוכים הבאים לעוטף טול כרם
25:09
זועם ומתוסכל עמד דני עטר, ראש המועצה האזורית הגלבוע, בכניסה למחסום ג'למה שמוביל מהאזור שעליו הוא מופקד אל העיר ג'נין. על השלט שמוצמד למחסום כתוב: "אין כניסה לישראלים". עטר צחק במרירות. "היו צריכים לכתוב שהכניסה אסורה ליהודים. לערבים מותר להיכנס לשם", אמר, והסביר ש"לפני שבועיים נדהמנו לגלות שבאמצע המלחמה מערכת הביטחון החליטה לפתוח מחדש את השער. אלפי ערבים ישראלים עמדו שם מיד בפקקים. הם מבזבזים בג'נין ובכפרים שלידה בסופי השבוע עשרות מיליוני שקלים - על אוכל, בגדים, רהיטים, תיקון רכבים ורכישת מוצרי חשמל".
עטר הודה כי "הכל שם הרבה יותר זול מאשר בישראל", אך הזהיר: "הכסף הזה מתדלק את הטרור נגדנו, מניע את מכונת הפעילות החבלנית. מאז פתיחת המחסום עלו קצב ועוצמת הירי לכיוון היישובים שלנו במאות אחוזים. הם מחזיקים תצפיתנים שעוקבים אחר תנועות הצבא, מודדים זמנים לחיילים אחרי כל אירוע ירי ולומדים באופן מדויק את זמני ההתארגנות של צה"ל". עוד תהה עטר: "מה ההיגיון בזה שהם יורים עלינו ואנחנו מכניסים להם עשרות מיליוני שקלים? זה בדיוק כמו הכנסת כספי הטרור לעזה לפני המלחמה. הצבא לא מבין שהכסף הזה ישמש לפעילות העוינת נגדנו?".
דובר צה"ל מסר בתגובה: "ההחלטה על פתיחת מעבר ג'למה התקבלה בהתאם להערכת המצב ובהמלצת כלל גופי הביטחון. בכל מעבר מוצבים אנשי ביטחון שתפקידם לבדוק את הנכנסים והיוצאים".
פורסם לראשונה: 00:00, 02.06.24