אדם פראג', בכיר המבוקשים ממחנה הפליטים בלאטה, שהגיע שלשום (שני) לחגיגת החינה של אחותו באולם שמחות בשכם, לא תיאר לעצמו שהאירוע יסתיים מבחינתו עם ארבעה כדורים בגופו כתוצאה מירי של מסתערבי מג"ב איו"ש.
על החיסול המדויק אחראי סגן מפקד הפלגה, פקד ת', שסיפר: "היה לנו מידע מודיעיני מדויק על חלון זמנים בין השעות 19:00-17:00 שהוא יגיע למסיבת החינה של אחותו. ידענו גם מה הוא לובש, כך שלא הייתה לי בעיה לזהות אותו כשנמלט מהאולם".
חילופי האש בשכם

2 צפייה בגלריה
מסתערבי מג"ש באיו"ש חיסלו מבוקש בכיר
מסתערבי מג"ש באיו"ש חיסלו מבוקש בכיר
המסתערבים בפעולה
(צילום: דוברות המשטרה)
האירוע הזכיר סצינה מפורסמת מהסדרה פאודה, שבה המסתערבים התחפשו למלצרים. "בתדריך לפני היציאה עבר לנו בראש שאנחנו עושים פאודה", אומר ת', "אבל אנחנו הגענו בדרך הסוואה עד לאולם ופרצנו פנימה אל האורחים המבוהלים באירוע שרק התחיל והיה בשלב הבופה".
המבוקש לא רצה להיכנע, הוא עלה אל גג האולם, שלף אקדח ותוך שניות נכנס לכוונת של ת', שארב לו עם עוד לוחם כ-20 מטר ממנו. "הוא לא ראה אותנו. ירינו בו מספר כדורים והוא חוסל. מרגע שהפעילות הפכה לגלויה, שלב ההתקפלות היה הקשה ביותר כי בן רגע המטירו עלינו אש תופת מכל הכיוונים. ככה זה נמשך במשך שעתיים וחצי, והכי חשוב שכל הכוח חזר בשלום הביתה". ההערכה היא שבשלב ההתקפלות לוחמי יחידת המסתערבים פגעו בכעשרה מחבלים שנפצעו.
2 צפייה בגלריה
yk13952396
yk13952396
פקד ת'
(צילום: מג"ב)
אדם פראג' בן ה-25 הוגדר כמפקד פעילי הטרור במחנה בלאטה. הוא היה מעורב בהשלכת מטעני חבלה, ירי מנשק קל ותכנון ושילוח המפגעים בפיגוע הדריסה בשבוע שעבר, שבו נהרגו שני חיילי צה"ל מגדוד 90 של חטיבת כפיר. פקד ת' הוסיף כי "יש סיפוק גדול להיות השליחים של מדינת ישראל ולבוא חשבון עם המבוקש. חיסולו מבטל את האפשרות שיתכנן פיגועים נוספים. בשביל זה אנחנו מסכנים את חיינו, כדי שתושבי מדינת ישראל יוכלו לישון בשקט".
פורסם לראשונה: 00:00, 05.06.24