כשהם מחובקים בגינה של סבא, הם צוללים לזיכרונות, לרגעים הקטנים הפרטיים והמשפחתיים שהיו להם עם סבא דוד. עבורנו חבר הכנסת ושר החוץ המיתולוגי, ועבורם סבא דוד.
חמישה נכדים, אותו שם: "ספגנו צניעות וענווה מסבא"
(צילום: גיל נחושתן )

3 צפייה בגלריה
yk13955869
yk13955869
נכדיו של דוד לוי
(צילום: גיל נחושתן)
הם חמישה בני דודים, שחולקים שם משותף, דוד לוי, וחולקים גם ייחוס משותף, כולם נכדים של המנהיג החשוב שהלך השבוע לעולמו ונקבר בעירו בית שאן. הם כולם מרגישים במרוץ שליחים, ממשיכים לשאת את מקל אהבת המדינה שסבא העביר להם.
ביוזמת ynet ו"ידיעות אחרונות" הם נפגשו יחד לתמונה ולריאיון משותף בבית הצנוע של סבא דוד בבית-שאן. דוד לוי, בנו של משה לוי, בן 18; דוד לוי, בנה של הבת הבכורה אתי, בן 26; דוד לוי, בנו של אורי לוי, בן 32; דוד לוי, בנו של ז'קי לוי, בן 34; ודוד לוי, בנו של שמעון לוי, בן 32.
"ספגנו ערכים, מסורת, אהבת הזולת, צניעות וענווה מסבא", תיאר דוד, בנה של אתי. "קשה לסכם את כל מה שספגנו מסבא על רגל אחת. כשהייתי קטן לא הבנתי עד כמה סבא שלי הוא שם גדול ומוערך, רק כשגדלתי התחלתי להבין...", תיאר דוד, בנו של משה לוי. "כשסיפרנו בצבא שאנחנו מבית שאן והשם שלנו דוד לוי, מיד עלתה השאלה אם אנחנו מכירים את דוד לוי", נזכר בחיוך דוד לוי, בנו של אורי.
3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה הגיע עכשיו לניחום אבלים אצל משפחתו של דוד לוי ז"ל בבית שאן
ראש הממשלה הגיע עכשיו לניחום אבלים אצל משפחתו של דוד לוי ז"ל בבית שאן
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם משפחתו של דוד לוי, בבית שאן
(צילום: קובי גדעון /לע"מ)
3 צפייה בגלריה
דוד לוי בביתו לאחר קבלת ההודעה על הזכייה בפרס ישראל, לפני חמש שנים
דוד לוי בביתו לאחר קבלת ההודעה על הזכייה בפרס ישראל, לפני חמש שנים
דוד לוי
(צילום: אפי שריר)
הם כולם מתרפקים על השבתות בבית סבא, על ארוחת השבת המשפחתית, על ההליכה לבית הכנסת כמשפחה מלוכדת יחד עם סבא ועל הישיבה ליד סבא בבית הכנסת.
"לא היה מצב שנתחיל לאכול ארוחת שבת לפני המאבטחים, זה היה סבא. תמיד, לפני הכול, קרא למאבטחים הביתה, הזמין אותם לשבת איתנו ודאג שהם תמיד יהיו הראשונים לקבל את האוכל. ואם היה צריך היו מבקשים מהשוטרים לגבות אותם בזמן שהם אוכלים, ככה היה סבא, דאג תמיד לכולם...", נזכר דוד לוי, בנו של ז'קי.
"בשבת סבא היה רק שלנו, הפוליטיקה לא נכנסה הביתה, הוא היה רק שלנו, החדיר בנו מסורת ישראל ואהבת המדינה, שאל אותנו שאלות על פרשת השבוע ויחד דיבר איתנו עליה, ואין כמו החלות שסבא היה בוצע בידיו ומחלק לנו", סיפר דוד לוי, בנו של אורי.
בינתיים, לבית שאן הגיע בצהריים ראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי לבקר את משפחתו של לוי בשבעה. נתניהו שוחח עם בני המשפחה, רעייתו של לוי והילדים - ואמר כי הוא היה איש מיוחד. המשפחה סיפרה לו על הסבא המיוחד שהיה - כפי שמספרים גם הנכדים.
פורסם לראשונה: 00:00, 07.06.24