לאורך המלחמה, אחת הטענות של חלק מאנשי הימין הייתה כי ההפגנות מחזקות את המנהיג הרצחני סינוואר, שרווה נחת מהלחץ של הרחוב הישראלי על ההנהגה שלו. לפי דיווחים של חלק ממשפחות החטופים, זה גם המסר שהועבר על-ידי רעייתו של נתניהו שרה למשפחות החטופים במהלך מפגש איתה. זה גם המסר שמפומפם בערוץ 14 ובגלי ישראל, שבדרך כלל משקפים את הלך הרוח של הממשלה הנוכחית.
הטענה הזו למעשה עוקרה מתוכן ביומיים האחרונים כשאחותו של אלמוג מאיר ג'אן שחולץ מהשבי, גאות אלגרבלי, סיפרה בכלי התקשורת על כך שאלמוג היה חשוף למאבק לשחרורו: "הוא ראה את העצרות במוצ"ש וזה נתן לו המון כוח". וכנראה שלא מדובר רק באלמוג, שהרי אביה של נועה ארגמני, יעקב, בשעות הכי מרגשות ומורכבות של חייו, כשבתו חזרה אחרי שמונה חודשים ורעייתו על ערש דווי, מצא זמן להקדיש כמה דקות לחיזוק המאבק הציבורי ולקרוא לציבור להמשיך במאבק. הוא כנראה יודע על מה הוא מדבר.
1 צפייה בגלריה
המפגש הראשון של נועה ארגמני עם משפחתה
המפגש הראשון של נועה ארגמני עם משפחתה
המפגש הראשון של נועה ארגמני עם משפחתה
(צילום: דובר צה"ל)
אז אחרי השבת המרוממת שעברנו, ואחרי החגיגות, צריך לזכור שנותרו 120 חטופים הנמצאים בשבי חמאס, חיים ומתים. לזמן יש משמעות קריטית כפי שראינו בשבועות האחרונים, עם מותם של חיים פרי, יורם מצגר, עמירם קופר ונדב פופלוול, שהופיעו בסרטון בחיים חודשים ספורים לפני כן.
החילוץ ההרואי בשבת האחרונה המחיש בדיוק את ההפך: הסיכוי שכל הכוכבים יסתדרו ויבשילו התנאים לחילוץ – קטן יחסית, וכדי להשיב את החטופים, נותרנו עם הצורך להשלים עם עסקה. ועסקה לא תצא לפועל, בטח לא בממשלת ימין על מלא – ללא לחץ ציבורי מסיבי.
במהלך התמרון הקרקעי, היו רק שלושה אירועים מוצלחים של שחרור חטופים חיים. סטטיסטית, כאמור, סיכוי ההיתכנות לכך הוא נמוך ביותר. וצריך גם לזכור שעל אף תפקידו הברור של צה"ל להגן על אזרחים ולפעול לשחרורם מהשבי – עדיין למחיר הדמים יש משמעות, ומבצע לחילוץ שיהיה לו מחיר דמים כבד לכוחותינו, ראוי שיישקל בכובד ראש.
על כן ברור לכולם כי הדרך היחידה להביא את המסה העיקרית של החטופים, או "את כולם" כפי שראש הממשלה נתניהו התחייב, היא רק דרך עסקה עם השטן. אך ככל שהציבור ירפה מהדרישה, כך גם הממשלה מסיבותיה הפוליטיות בהרכב ימין על מלא, לא תיאות להתפשר.
פרצי השמחה שהגיעו מחוף הים, דרך שכונות המגורים של המשוחררים ועד הכיכר באתונה מוכיחים את המשקל הכבד שיש לכמיהה של העם שלנו לשחרור החטופים כתמונת ניצחון אמיתית.
גם למשפחות שאיבדו את יקיריהן, הבאתם לקבורה וסגירת המעגל היא סוף מנחם.
בחדרי חדרים כבר מודים בפה מלא, כי תמונת ניצחון צבאית על חמאס נתקשה לקבל, אך עם זאת תמונת ניצחון של החזרת החטופים - יש אפשרות, לפחות מצידנו, להוציא אל הפועל
בחדרי חדרים כבר מודים בפה מלא, כי תמונת ניצחון צבאית על חמאס נתקשה לקבל, אך עם זאת תמונת ניצחון של החזרת החטופים - יש אפשרות, לפחות מצידנו, להוציא אל הפועל.
דבר כזה לא יקרה בלי לחץ, הוא לא יקרה בלי העם הנפלא שלנו שצריך להיות דווקא עכשיו במלוא עוצמתו ברחובות.
חישבו על מירב לשם גונן שרואה פעם אחר פעם את השמחה בבתים אחרים, חישבו על עינב צנגאוקר שרואה גברים צעירים שבים למשפחותיהם, חישבו על שלי שם טוב שהייתה מרחק נגיעה מבנה כשמיה ואיתי רגב שבו – וחיזרו לרחובות, חיזרו להילחם עבורם.
חוץ מכוחות הביטחון המופלאים שלנו שמחרפים את חייהם יום-יום למען החטופים וחוץ ממוחות המודיעין הכבירים שלנו, שהרימו ראש לאחר כישלונם באוקטובר וחזרו להפיק מידע מוזהב - גם אתם חלק מההצלחה, גם אתם שותפים להבאתם של החטופים. קחו את הדגל, העמיסו את השלט וצאו לרחובות. 120 חטופים בציפורניים אכזריות זקוקים לכם, המשפחות שלהם בבית תלויות בכם.
פורסם לראשונה: 00:00, 10.06.24