בהצבעה על חוק ההשתמטות הבזוי זה הפך רשמי: אין עוד כנסת בישראל. אפשר שיש 120 אנשים שמתהלכים בינינו עם תעודות חברי כנסת, אבל כנסת כבית הנבחרים של המדינה, כפרלמנט העליון של העם – איִן. תם ונשלם. אפשר להתחיל לארוז. חבל על הלשכות הרבות, על עלויות האחזקה הגבוהות ועל המנגנון העצום של עובדי הכנסת המסורים. במקום כל אלה אפשר להסתפק בדירקטוריון שבו יישבו עשרת בעלי המניות - סליחה - ראשי המפלגות, שבכנסת הנוכחית. לכל אחד יוקנה כוח הצבעה לפי תוצאות הבחירות: לנתניהו יהיו 34 מניות יסוד, ללפיד 24, גנץ 12, דרעי 11 וכן הלאה. את המבנה העצום יחליף חדר ישיבות אחד עם שולחן בינוני צר ותו לא.
1 צפייה בגלריה
הצבעת חוק הגיוס במליאת הכנסת
הצבעת חוק הגיוס במליאת הכנסת
הצבעת חוק הגיוס במליאת הכנסת
(צילום: רפי קוץ)
אמת, התהליך החל מזמן, אבל בכנסת הנוכחית הגענו לשיא מבעית. אפילו אנשים רבי-זכויות, שצברו בחייהם קבלות על עשייה, אומץ ויושרה, משילים את כל מידותיהם עם כניסתם בשערי הכנסת והופכים לחיילים בצבאות שבהם אסור לסרב פקודה גם כשהיא מנוגדת לצו מצפונך. את ערוותם הם מסתירים במילים רהוטות שאמורות לשכנע שאין זה צו המנהיג שמחייבם אלא צו מצפונם. כמובן שאך מקרי הוא שהאחרון תואם תמיד את הנחיית הראשון.
כנראה שהם מאמינים בעצמם בפסאדה זו. אחרת, קשה להבין איך ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד) מעז לגחך על ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) ש"אחרי שעשה קולות של מרד רץ להצביע בעד החוק מרגע שביבי הנחה". האם אי פעם ח"כ בליאק פעל נגד הנחיית מפלגתו? ביושרתו, ח"כ לפיד אומר זאת בגלוי כשהוא מבטיח שוב ושוב לנתניהו שבשאלות הגורליות ביותר אם יסכים עימו "יש לך 24 אצבעות".
אך זה לא רק הליכוד ויש עתיד. אלו כל המפלגות. בכנסת הנוכחית יש 110 חברים שכמו נתנו פרשנות מילולית מעוותת לאמירה במקורותינו שמכוונת למנהיגים - "שררה אני נותן לכם? עבדות אני נותן לכם!" - ונעשו עבדים של שררה.
ראיתי זאת במו עיניי. במהלך הניסיונות להשיג פשרה לפני 7 באוקטובר, פגשתי כ-80 ח"כים. כולם הסכימו שהסכנה ממלחמת אחים כשהאויב בשער גדולה עשרות מונים מכל הסכנות שכרוכות ברפורמה או בעצירתה, ושאין פערים רציניים בין הצדדים. למרות זאת כולם המשיכו לשחק לפי התסריט שהוכתב להם ע"י שולחיהם. כשתהיתי אם יש קו אדום שבו יפשטו את מדי השליח שלהם ויפעלו כנאמני הציבור, הם גימגמו: "לא זו השעה".
מאז, המצב רק החמיר, והסכנה שחרדנו מפניה התממשה בצורה המחרידה ביותר שניתן היה לדמיין. אבל מסתבר שמבחינת חברי הכנסת עדיין לא הגיעה השעה.
ואחר כך אלה, שגם כששועלים יהלכו חופשיים בגבעת רם ימשיכו להצביע לפי צו מפלגתם כי "לא הגיעה עדיין השעה", ילינו שהמשטרה פוגעת בחסינותם ובתי המשפט בריבונותם. הבוז להם
וכך בליל ההצבעה האחרון, כשכולם יודעים ששניים מארבעת הלוחמים שנפלו שעות ספורות קודם יצאו לקרב לפני שסיימו את הכשרתם בשל כורח השעה, הם המשיכו לציית להנחיות, והצביעו בעד חוק שפוטר מגיוס את אלה שאנחנו כה זקוקים להם ומעמיס עוד על המעטים שהולכים וקורסים. חוק שהמצביעים בעדו לא ימצאו די עפר באדמה כדי להוליך אליו את חרפתם.
ועדת החוקה, חוק ומשפטצילום: יואב דודקביץ'
ואחר כך אלה, שגם כששועלים יהלכו חופשיים בגבעת רם ימשיכו להצביע לפי צו מפלגתם כי "לא הגיעה עדיין השעה", ילינו שהמשטרה פוגעת בחסינותם ובתי המשפט בריבונותם. הבוז להם.
פורסם לראשונה: 00:23, 13.06.24