דוח ועדת החקירה העצמאית של האו”ם הוא אות קלון לקהילה הבינלאומית. בושה לאו"ם. חרפה למועצת זכויות האדם של האו"ם. לא במקרה פורסם הדוח אתמול בבוקר, יום חג ושבתון בישראל. מדובר בדוח, עוד אחד בסדרה, של "ועדת החקירה העצמאית הבינלאומית של האו"ם בנוגע לשטח הפלסטיני הכבוש כולל מזרח ירושלים וישראל", שהוקמה על-ידי מועצת זכויות האדם של האו"ם. מאז היא לא מפסיקה לספק את הסחורה. הדוח החדש מאשים את ישראל ואת חמאס בפשעי מלחמה ואלימות מינית, ואת ישראל, רק את ישראל, גם בפשעים נגד האנושות, ובכלל זה השמדה והרעבה.
1 צפייה בגלריה
yk13961536
yk13961536
חיילי צה"ל מסייעים לתושבים עזתים, נובמבר 23
( | צילום: דובר צה"ל)
עד כמה הדוח הזה מוטה, שקרי ומופרך? יש מקרים שבהם לפני שעוסקים בתוכן, צריך לעסוק במחברי הדוח. ארגון UN monitor ביצע בדיקה יסודית ומצא שלכל אחד משלושת חברי הוועדה יש קופת שרצים של התבטאויות נגד ישראל לאורך שנים. יו"ר הוועדה היא נאווי פִּילַאי מדרום-אפריקה. ב-2020 חתמה פילאי על עצומה שמגדירה את ישראל כמדינת אפרטהייד, וכן על עצומה נוספת, שקוראת ל"סנקציות נגד מדינת האפרטהייד ישראל". החבר השני בוועדה, כריסטופר סידוטי מאוסטרליה, מזוהה עם ארגון התומך ב-BDS.
בריאיון שהעניק ב-2022 אמר קותארי: "אנחנו מאוד מתוסכלים מהרשתות החברתיות, שנשלטות על-ידי הלובי היהודי... הרבה כסף נזרק שם"
החבר השלישי בוועדה, מילון קותארי מהודו, הוא היהלום שבכתר. בריאיון שהעניק ב-2022 אמר קותארי: "אנחנו מאוד מתוסכלים מהרשתות החברתיות, שנשלטות על-ידי הלובי היהודי... הרבה כסף נזרק שם". לקרוא ולשפשף את העיניים. הוא גם הביע התנגדות לעצם החברות של ישראל באו"ם. שורה ארוכה של מדינות מערביות, בריטניה, צרפת, גרמניה, קנדה, ארה"ב, הולנד, אוסטרליה, אוסטריה, צ'כיה, הונגריה, ברזיל, בלגיה, שווייץ, שבדיה, נורבגיה ודנמרק מחו על ההתבטאויות האנטישמיות של קותארי. כך גם האיחוד האירופי. גם מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, פרסם הודעת גינוי. הגינויים לא גרמו לשום שינוי. הרי, כבר אמרנו, הרוב החשוך קובע. זו המועצה. וזו הוועדה. זה בערך כמו למנות שלושה תומכי קו-קלוקס-קלאן לחבר דוח על השחורים בארה"ב. אבל לא מדובר בשחורים. מדובר במדינת היהודים.
הדוח מצטט עוד ועוד התבטאויות של שרים וחברי כנסת, כדי להוכיח את הטענות על כוונות ישראל לבצע פשעי מלחמה. גם עיתונאים מצוטטים שם. גם ה"פרשן" הקצת תמוה, אליהו יוסיאן. נכון שהאיש נעלם מכל במה מכובדת בעקבות ההתבטאויות שלו. נכון שדווקא ההתבטאויות שלו סילקו אותו מהבמה הציבורית בישראל, דבר שמוכיח את ההפך ממה שחברי הוועדה ביקשו להוכיח. אבל הם דווקא מאוהבים בו. אלה בדיוק אותם ציטוטים שמופיעים בתביעה של דרום-אפריקה נגד ישראל בבית המשפט הבינלאומי לצדק. העתק והדבק.
יש גם ציטוטים של ראשי חמאס, אבל שם זה שונה. אין אפילו ציטוט אחד של מישהו מראשי חמאס שמדבר על השמדת יהודים, או על השתלטות על העולם כולו. להפך. לפי הדוח, "חמאס לא מהווה איום קיומי על ישראל או על היהודים". בוודאי שלא. כאשר מתעלמים בזדון מכל מה שחמאס אומר, אז מדובר בארגון התנגדות למצור. הסגר הישראלי מוזכר. אבל אין מילה אחת, אפילו אחת, על ההצעות שקיבל חמאס מהקהילה הבינלאומית, כולל הקוורטט (האו"ם, האיחוד האירופי, רוסיה וארה"ב), בנוגע להסרת הסגר. חמאס כמובן דחה את כולן. אבל למה להציג את הסיפור המלא, כאשר המטרה, מלכתחילה, היא להקל עם חמאס ולהאשים את ישראל בפשעים נגד האנושות?
הדוח לא אמור להפתיע את מי שעוקב אחרי מועצת זכויות האדם של האו"ם, שהחליטה כבר במאי 2021 על הקמת ועדה קבועה לבדיקת המצב בשטחים. 24 מדינות הצביעו בעד הקמת הוועדה, 9 הצביעו נגד ו-14 נמנעו. אף מדינה מערבית לא הייתה בין התומכות. אבל אלה המדינות המערביות שמממנות את רוב תקציבי המועצה, למרות שיש בה רוב אוטומטי של מדינות חשוכות נגד מדינת ישראל. כך שהוועדה הוקמה, על טהרת שונאי ישראל.
עם פרסום הדוח, הוא הגיע לכותרות, לעיתים ראשיות, כמעט בכל כלי התקשורת וסוכנויות הידיעות. אבל ככל שבדקתי, לפחות בכלי התקשורת המובילים, לא הייתה מילה אחת על כך שמדובר בוועדה שהמסקנות שלה, בהתחשב בהרכבה, היו ידועות מראש
אתמול, עם פרסום הדוח, הוא הגיע לכותרות, לעיתים ראשיות, כמעט בכל כלי התקשורת וסוכנויות הידיעות. אבל ככל שבדקתי, לפחות בכלי התקשורת המובילים, לא הייתה מילה אחת על כך שמדובר בוועדה שהמסקנות שלה, בהתחשב בהרכבה, היו ידועות מראש. למה בדיוק אפשר לצפות ממי שכבר שנים מצטיינים בעמדות עוינות ואנטישמיות נגד ישראל? ואיך זה שחבר ועדה שהוא אנטישמי, לפי כל הגדרה מקובלת, מחבר דוח בעניין ישראל? "הניו יורק טיימס" טרח לציין שישראל לא שיתפה פעולה עם הוועדה. ממש לא בסדר. אבל אף מילה על קופת השרצים של מי מחברי הוועדה. קותארי הוצג שם כ"מומחה לזכויות אדם". זה היה ידוע מראש שהמערכה של ישראל כפולה. גם צבאית וגם מדינית. מצבנו לא מזהיר בראשונה. אנחנו בתבוסה בשנייה. והדוח שפורסם אתמול, ונלקח ברצינות תהומית, הוא עוד הוכחה.
פורסם לראשונה: 00:00, 13.06.24