"עד היום אני לא ממש מבין מה היו המניעים של לשכת רה"מ ומזכיר הממשלה לשלוף מהארכיון מאמר שכתבתי, ולפסול אותי מקריאת 'יזכור'. הייתי מופתע מכל הבאזז שהקים רה"מ בגלל איזה מאמר, זה לא פחות מבזוי בעיניי, ובטח שזה גם מבזה את חבריי שנלחמו על ירושלים. אבל זה מאחוריי, ממשיכים הלאה", כך אומר ח"כ לשעבר שי חרמש על פרשת קריאת ה"יזכור" בטקס הממלכתי לציון איחוד ירושלים בגבעת התחמושת.
חרמש בטקס בגבעת התחמושת
(צילום: המערך לטקסים ולאירועים ממלכתיים)

נזכיר כי נחום ברנע חשף ב"ידיעות אחרונות" כי מנהלי האתר, שבוחרים בכל שנה באחד מוותיקי הלוחמים לקרוא "יזכור" לזכר הנופלים, החליטו השנה לבחור בחרמש (80) - חבר קיבוץ כפר עזה, ששכל ב-7 באוקטובר את בנו עומר ז"ל. ביתו נשרף עד היסוד. אלא שבמזכירות הממשלה החליטו לפסול את ההצעה, כיוון שחרמש כתב ב"הארץ" מאמר ביקורתי נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. לאחר הפרסום, הלשכה חזרה בה.
"מבחינתי, כל מה שרציתי זה לכבד את זכר החללים, חברים שלי, שנפלו בקרב", הוא מוסיף, "הם עמדו לנגד עיניי כשעמדתי שם, יחד עם חבריי היקרים מכפר עזה ובכלל מכל האזור, שנרצחו או נחטפו. הוספתי בטקס קריאה להחזרת החטופים שלא הייתה בפרוטוקול, אבל מצאתי לנכון לשלב אותה במעמד הזה".
לשכת נתניהו הודיעה בבוקר הטקס למארגנים במפתיע כי רה"מ לא ישתתף באירוע הממלכתי לציון איחוד ירושלים בגבעת התחמושת. "ראש הממשלה עסוק במלחמה בדרום ובצפון, ועל כן נמנע ממנו מלהשתתף בטקסים הערב", מסרה הלשכה.
בטקס חרג חרמש מהפרוטוקול, ואמר: "לא ניתן לסיים תפילה זו מבלי לקרוא קריאה וזעקה לעשות מעשה ולהביא הביתה את בנינו ובנותיו הנמקים במנהרות חמאס. ישובו החיים לחיק משפחותיהם, ינוחו בשלום בינינו, יושבי הארץ, ויבוא שלום על ישראל אמן".
פורסם לראשונה: 00:00, 14.06.24