שליח איראני בכיר נחת בביירות מיד אחרי החיסול בדרום לבנון. אלא שהוא לא פנה ללשכת מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אלא נועד עם מקורבי המזכ"ל בחדר סגור. על הפרק: החשש האיראני – שמתחבר לחששות בחיזבאללה – שלפיו ישראל מחפשת עכשיו את ראשו של המזכ"ל.
1 צפייה בגלריה
נאום נסראללה לציון יום השנה למותו של בכיר חיזבאללה מוסטפא בדר א-דין
נאום נסראללה לציון יום השנה למותו של בכיר חיזבאללה מוסטפא בדר א-דין
נאום נסראללה לציון יום השנה למותו של בכיר חיזבאללה מוסטפא בדר א-דין
עד עכשיו חיינו עם הידיעה שחיזבאללה הוא שותף מלא לתובנה שישראל אינה מתכוונת לחסל את נסראללה. ב-32 שנות כהונתו כמזכ"ל ארגון הטרור הגדול, החמוש, המיומן והממושמע ביותר בעולם, ישראל למדה לחזות את תוכן נאומיו, וידעה לסמן עליות וירידות במצב בריאותו. נסראללה הוא הדמות הבכירה, אבל דור חדש של מפקדים צומח תחתיו בארגון. ניתן להניח כי הידיעות שחושפות מעת לעת את שמות יורשיו העתידיים מעצבנות את נסראללה. הוא חושד, בצדק, שישראל היא המדליפה, כדי להחליש אותו ולייצר מתח פנימי בהנהגת הארגון.
נדמה כי בצמרת המוסד יודעים לסמן בדיוק של 100 אחוז היכן נמצא נסראללה בכל שעה של היממה. גם אם הוא מחליף כתובות, ה"אנשים שלנו" עמוק בתמונה. גם נסראללה משוכנע שישראל יכולה להגיע אליו, ומתאפקת. השמירה סביבו – מרחוק ומקרוב – אומנם תוגברה, אבל ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, חשף לאחרונה, במילים הכי חד-משמעיות, ש"אנחנו יודעים את מיקומו המדויק של מזכ"ל ארגון הטרור, ואפשר להוריד אותו בכל רגע". עוד הוסיף: "אם יחליטו אצלנו לסגור חשבון עם נסראללה, ישראל תוכל לעשות זאת בכל זמן נתון".
חיסולו של בכיר חיזבאללה מהאגף הצבאי, סמי אבו-טאלב עבדאללה, היה סטירה מצלצלת. רק בודדים מחוץ לחיזבאללה שמעו את שמו של הממונה על אזור הדרום, מנהר הליטני ועד חוות שבעא שם אין, עד היום, סימון גבולות מחייב בין סוריה, לבנון וישראל.
לוחמי "כוח נאסר", שהמחוסל אבו-טאלב היה מפקדם, נשבעו מיד לצאת למבצע "נקמה מיידית". 215 רקטות נפלו על טבריה, צפת, וקיבוץ סאסא. אין נפגעים.
אבו-טאלב, עוזרו הצמוד ושני מפקדים, חוסלו בעיירה ג'וויא, במרחק 25 קילומטרים מגבול ישראל. דובר חיזבאללה מסביר שהרביעייה הייתה באמצע פגישת עבודה שנועדה לתכנן פיגועי ירי לעבר כפר בלום.
עכשיו קובע האשם סאפי א-דין, מפקד המועצה המייעצת של חיזבאללה, שישראל חייבת להבין - ככל שהורגים יותר בחיזבאללה, כך הארגון מתחזק. לעומתו, היומון אל-אחבאר, השופר של ארגון הטרור, מודה בכותרת עבה: "ישראל פגעה פגיעה כואבת, בחיסולו של חאג' אבו-טאלב".
שניים מידידיי הטובים בלבנון, אנשי אקדמיה, כותבים לי שהם אמנם לא שמעו מעולם על חאג' אבו-טאלב, אבל "מתקבל על הדעת שדאגו למנות מפקד של חיזבאללה באזור הדרום". מה נלמד מההערה? מרבית אזרחי לבנון נאנקים תחת עול ההפצצות מהאוויר, וההכבדה על הקרקע, מחיזבאללה. גם נלמד, שתוואי הפעילות של צה"ל התארך, עד לעיירה צור.
סמדר פרי סמדר פרי צילום: יריב כץ
"אני יודע", אומר לי אחד מידידיי בביירות, "שיש חשבון ארוך עם נסראללה, ואני מוסיף את ה'שיגעון' שתוקף את נתניהו בשמונת החודשים האחרונים. ביבי 'שם פס' על האמריקאים ולא אכפת לו שצרפת טוענת שיש בלבנון אזרחים שאין להם מלחמה עם ישראל".
חבריי הספיקו ללמוד מלשכת הנשיא בביירות, שישראל הזהירה במסרים טלפוניים את תושבי 60 כפרי הדרום להסתלק מבתיהם. אבל רק בודדים עזבו, כי נמאס מהטלטולים. ממשיכים לעבד את האדמות החקלאיות כאילו כלום.
פורסם לראשונה: 00:00, 14.06.24