"דולב היה ילד מדהים", מספר אודי דורון, דוד של דולב יהוד, חבר קהילת ניר עוז שלפני שבועיים נודע על הירצחו ב-7 באוקטובר. "הוא היה גם חובש במד"א וגם באיחוד הצלה. הוא קפץ לכל אירוע וקריאה - וגם ב-7 באוקטובר הוא יצא להציל אנשים והשאיר את ילדיו ואשתו ההרה בממ"ד".
עצרת בכיכר החטופים בתל אביב
(צילום: satview)

3 צפייה בגלריה
דולב יהוד
דולב יהוד
דולב יהוד ז"ל
(ללא קרדיט)
3 צפייה בגלריה
מיזם הכיסאות הצהובים | צילום: טל שחר
מיזם הכיסאות הצהובים | צילום: טל שחר
מיזם הכיסאות הצהובים | צילום: טל שחר
(צילום: טל שחר)
לפני כשבועיים נשבר ליבם של בני משפחת יהוד וחברי קהילת ניר עוז עם היוודע על מותו של דולב. אחותו, ארבל, חטופה בעזה עם בן זוגה אריאל קוניו כבר שמונה חודשים. אמם של השניים, יעל, יזמה את פרויקט הכיסאות הצהובים והצבתם בעסקים מובילים בישראל.
דורון, שהיה לצד יעל גיסתו באירוע, סיפר ל-ynet ול"ידיעות אחרונות": "הרעיון של הכיסאות הצהובים נועד להגביר את המודעות. יש תחושה שאנשים כבר שכחו את 7 באוקטובר, אנחנו נתקלים בבורות מדהימה. המטרה של הכיסאות היא להראות שדווקא באופוריה שאנחנו נמצאים בה אחרי סוף השבוע שעבר, יש עוד 120 חטופים".
השבוע, קמה המשפחה מהשבעה על דולב: "זה לא נגמר - אנחנו ממשיכים להיות מוטרדים ומודאגים מארבל". ארבל היא אחת מ-13 הנשים שעדיין נמצאות בשבי. משפחתה לא קיבלה ממנה או מבן זוגה שנחטף עימה אות חיים. עד ששרידי גופתו של דולב נמצאו בסביבת הקיבוץ, הם האמינו שארבל נחטפה ביחד עמו.
3 צפייה בגלריה
אריאל קוניו ארבל יהוד נעדרים
אריאל קוניו ארבל יהוד נעדרים
ארבל יהוד ואריאל קוניו
על מותו של דולב, מספר דורון: "אני מניח שכשדולב יצא מהממ"ד הוא חשב שיהיה סיוע וכוח רפואי נוסף, לא ההפקרות שהייתה בקיבוץ ניר עוז. אני מחכה לתחקירים, הוא חירף את נפשו ונפל בזמן שלקיבוץ לא הגיע אף כוח". אשתו של דולב, סיגי, ילדה את בתם תשעה ימים לאחר 7 באוקטובר. "תחת האבל אנחנו ממשיכים להיאבק ומשוועים לעסקה. הגיע הזמן".
הכיסאות הצהובים המוצגים במיזם יוצרו במיוחד בתרומה של חברת "ליפסקי", ועליהם מופיעים מדבקות שהודפסו בהתנדבות על ידי חברת "ליגרף". המבצע הלוגיסטי התקיים בהובלת הבנק הבינלאומי שמלווה את קהילת ניר עוז כבר מתחילת המלחמה.
פורסם לראשונה: 00:00, 14.06.24