חרף עלייה ניכרת במספר תאונות הדרכים הקטלניות בקרב נהגים צעירים - משרד החינוך עשוי לסגור בשנת הלימודים הקרובה את התוכנית לחינוך תעבורתי בבתי הספר התיכוניים שנאבקת בתופעה הזו. מדובר בתוכנית לתלמידי כיתה י', שבסופה הם ניגשים למבחן שמקנה פטור מתיאוריה לעוברים אותו בציון 80 ומעלה. לדברי המורים המבחן היווה תמריץ ללמידה רצינית והפנמה בקרב התלמידים.
זירת התאונה הקטלנית במחלף סומך סמוך לקריית אתא

1 צפייה בגלריה
yk13963701
yk13963701
עלייה של 75% במספר הנהגים הצעירים שנהרגו השנה
(צילום: שרון צור)
מנתוני אור ירוק עולה כי חלה עלייה של 75% במספר הנהגים הצעירים עד גיל 24 שנהרגו בתאונות דרכים מתחילת 2024. השנה נהרגו 35 נהגים צעירים לעומת 20 בתאריך המקביל בשנת 2023. מספרם של הנהגים הצעירים ההרוגים השנה עד כה הוא הגבוה ביותר ב-20 השנים האחרונות.
"במקום לחזק דווקא מחלישים ומקצצים. מדובר במיליוני שקלים בודדים שיכולים לעשות את ההבדל בין חיים ומוות", ציין מנכ"ל עמותת אור ירוק, עו"ד יניב יעקב. איציק בוכריס, מורה לחינוך תעבורתי, הוסיף כי "הלמידה בכיתה מעלה לנהג הצעיר את המודעות ליכולותיו ומגבלותיו כנהג ומקנה כלי חשיבה שיאפשר קבלת החלטות מושכלות בזמן אמת". לדבריו, "הגשה לתיאוריה מהווה תמריץ ללמידה רצינית, מה שיביא לשינוי בתרבות הנהיגה הישראלית".
ממשרד החינוך נמסר כי "הקיצוץ המתוכנן בלימודי חינוך תעבורתי הוא תוצאה של קיצוץ תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בהוראת החינוך התעבורתי מכ-17 מיליון שקלים ל-12 מיליון שקלים. גורמי המקצוע במשרד עובדים כדי להציג חלופות שונות של הטמעת התוכניות בבתי הספר".
ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים אמרו כי "אנו רואים חשיבות ותועלת רבה בחינוך תעבורתי במערכת החינוך. לצערנו עקב קיצוץ נאלצה הרשות לקצץ בתקציב החינוך התעבורתי. מקווים שיימצא תקציב שיאפשר להמשיך מפעל חשוב זה גם בשנת הלימודים תשפ"ה".
פורסם לראשונה: 00:00, 16.06.24