אחרי שנה קשה ומורכבת ברמה הלאומית, תלמידי התיכונים שוב מסיימים את שנת הלימודים בתחושה של תסכול ותלישות. מלבד העובדה שלא יקבלו תעודות סיום, בסופה של שנה בלי טיולים או פעולות תרבות והעשרה התלמידים לא יזכו אפילו לסגור מעגל במסיבת סיום, ויסיימו את השנה בלי משוב על הישגיהם בלימודים או באילו מקצועות עליהם להשתפר.
1 צפייה בגלריה
 רוני קמאי אדם אלרועי טל ניסים
 רוני קמאי אדם אלרועי טל ניסים
אדם אלרועי, טל ניסים ורוני קמאי. "התחלנו את השנה עם תקווה - שוב נאבקים על חשבוננו"
(צילום: יאיר שגיא)
"מערכת החינוך שכחה את התלמידים", אומרת רוני קמאי, תלמידת כיתה י"א בתיכון "איש שלום" בכפר יונה ודוברת מועצת התלמידים הארצית. "מכיתה ז' לא חוויתי שנה יציבה במערכת החינוך. התחלנו את השנה עם תקווה ליציבות, אבל שוב נאבקים על חשבוננו. אנחנו לומדים, משקיעים ואין לנו מושג מה מצבנו בשנה החשובה ביותר בתיכון. אומרים לנו שאנחנו דור העתיד, אבל לא עושים שום דבר כדי שנוכל ללמוד כמו שצריך".
טל ניסים, תלמיד כיתה י"ב בתיכון "אלון" ברמת-השרון, מוסיף: "כל תלמידי התיכונים נמצאים בחוסר ודאות מוחלט. אנחנו אפילו לא יודעים מה קורה עם ציוני הבגרות שלנו, כך שאנחנו לא יודעים אם אנחנו צריכים לערער או לגשת למועד ב'. המחאה של המורים צודקת, אבל הדרך שלה שגויה והיא לא צריכה לפגוע בנו, במיוחד כשאף אחד ממקבלי ההחלטות לא פועל לשנות את המצב הקיים".
גם אדם אלרועי, תלמיד כיתה י"ב מתל אביב, שותף לתחושת התסכול. "אנחנו נאלצים להתמודד עם התוצאות של חוסר היכולת של משרד האוצר להגיע להבנות עם ארגון המורים. במקום שיחפשו דרכים לעזור לנו ולתמוך בנו, התחושה היא שגם בחזית הזו הופקרנו. אפילו לא קיבלנו אפשרות להיפרד כמו שצריך מחברינו ומהמורים שלנו".
מירום שיף, יו״ר הנהגת ההורים הארצית, אמר כי "הנערים והנערות שמסיימים השנה את לימודיהם יתגייסו בקרוב להגן על המדינה, מבלי שקיבלו את תעודות הבגרות שלהם ומבלי שהם יודעים איזה ציון קיבלו בכל מקצוע. לגורמים האחראים פשוט לא אכפת. הציון שמגיע להם באזרחות הוא נכשל".
פורסם לראשונה: 00:00, 17.06.24