ההתרחשות סביב חוק הג'ובים המתועבים והשנאת היהדות מעידה שהמנגנון הפוליטי במדינת ישראל לא מתחיל להבין את 7 באוקטובר.
ליכודניקים, ש"סניקים, ונושאי שמה של הציונות הדתית לשווא הופתעו מהרעש שהתעורר כי עשרות מהם עדיין יושבים במשרדי ממשלה מומצאים, מיותרים ובזבזניים, וחיים באקו סיסטם מנותק לחלוטין. הם חושבים שזה רק עניין של הפעלת התרגיל הפוליטי המתאים, והם לא קולטים שהבעיה היא לא בסוג התרגיל אלא בעובדה שמה שהיה לא יהיה עוד, וזה תוקף אותם מכל כיוון. הם לא מפנימים שפירמידת הענק ההפוכה, של עם שיודע לייצר רוח נדירה באיכויותיה, אבל מונהג על ידי קבוצת ננסים, כבר לא מחזיקה מעמד, ועומדת להתפרק להם על הראש.
נתניהו ודרעי חשבו שיפתרו את בעיותיהם מול הח"כים המתנגדים לחוק בהדחתם לצמיתות מוועדת החוקה, כי הם רגילים כל כך לעבוד בכלים האלה. הם המומים שהטריקים הישנים לא עובדים, כי הם חושבים שכמותם, גם אנחנו לא השתנינו וגם המציאות לא השתנתה.
כמה אומללה היא היהדות, זו שראויה להיות עבור כל אחד מאיתנו מצפן בן אלפי שנים לדרך שראוי ללכת בה, בין אדם למקום ובין אדם לחברו. זו שיכולה להיות עמוד אש ברגעי אימה לאומיים כמו אלו שמתרגשים עלינו בלי סוף בתקופה הזאת. כמה אומללים אנחנו וכמה אומללה היהדות, שהייצוג שהיא זוכה לו כיום בציבוריות הישראלית הוא פרזנטורים בדמותם של האינטרסנט דרעי, האופרטור רוטמן, והאיש שלא איכפת לו מכלום מלבד שרידותו האישית, נתניהו.
ראש וראשון הוא דרעי. הרי אין אף אדם בישראל שעומד ליהנות מחוק הרבנים למעט דרעי. למציאות חיינו בישראל לא יתווסף בעקבות החוק הזה אפילו לא גרם אחד של חמלה, לא קמצוץ של אהבה בין איש לרעהו, ולא פרומיל נוסף של קיום מצוות. החוק הטמא הזה שיוציא מכיסינו עשרות מיליוני שקלים לא יגרום לאיש לאהוב יותר את היהדות. מאידך, אי אפשר לומר עליו שהוא בכלל לא יוסיף אהבה בעולם, כי הוא כן: הוא יגרום לכמה עשרות עסקני דת לאהוב יותר את דרעי, ובכך אולי לבחור את אחיו לרב הראשי.
בשביל זה יצאנו ממצרים והפכנו לעם, בשביל זה בשביל זה חזרנו מאלפיים שנות גלות, בשביל זה אנחנו מקיזים כיום דם במלחמה על חיינו: כדי שאח של דרעי יקבל רכב ולשכה
זה מצבה העגום של היהדות במדינת ישראל תחת ההנהגה הנוכחית: דיל על דיל על דיל. בשביל זה יצאנו ממצרים והפכנו לעם, בשביל זה בשביל זה חזרנו מאלפיים שנות גלות, בשביל זה אנחנו מקיזים כיום דם במלחמה על חיינו: כדי שאח של דרעי יקבל רכב ולשכה.
יאיר שרקי פרסם השבוע את מפת קשרי המשפחה בבתי הדין הרבניים וברבנות הראשית שערכה עמותת עתים. קשה לתאר את עוצמת הזוועה. כל כך הרבה חברי כנסת, רבנים ועסקנים חרדיים מחזיקים שם אחים, חתנים, גיסים. אם רק מערכת ציבורית אחרת כלשהי היתה מתנהלת באלפית האחוז של הנפוטיזם הזה, המדינה היתה נעלמת תחת קצף הפה של כמה ביביסטים ידועים. מדובר במערך שלם שעלותו לפחות מאות מיליוני שקלים, והוא משיג שתי מטרות בו זמנית: ביד אחת הוא משניא את היהדות על המוני ישראלים שהמפגש הישיר היחיד שלהם איתה נעשה רק דרכו, וביד השניה הוא מפרנס היטב אלפי עסקנים, רבים מהם קרובי משפחה של המושכים בחוטים. גם בסיפורי החורבן לא הגענו לרמות שחיתות כאלה.
זעקו אתמול בכנסת גם ראשי ערים ליכודניקים, שנלחמים עכשיו על חייהם - חלקם מערים שחוטפות טילים בלי סוף - וסיפרו שהם מתחננים לעזרה מהכנסת ומהממשלה ללא הועיל. אבל כשאח של דרעי נמצא במצוקת עבודה, אזעקת אמת, גיוס חירום מלא.
1 צפייה בגלריה
שמחה רוטמן בישיבת הסיעה של הציונות הדתית
שמחה רוטמן בישיבת הסיעה של הציונות הדתית
שמחה רוטמן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ורוטמן כנראה סבבה עם כל זה, אתמול התפלק לו משפט בלתי נתפס. הוא פנה אל חברי הכנסת של הליכוד שהביעו התנגדות לחוק: "שלושה חודשים של דשדוש ברפיח ישבנו ושתקנו", אמר. "אבל על חוק הרבנים בואו ונשבור את הכלים". רוצה ח"כ רוטמן: כולנו יודעים שהאופן שבו מנהלת הממשלה את המלחמה היא בדיחה ועל זה איש לא פצה פה, אז על הכסף הקטן הזה, על חוק השנאת היהדות וביזת הקופה הציבורית, עליו אתם מרימים את הקול?
הם כל כך מנותקים שאין להם מושג שהעם שחטף את המכה הקשה בתולדותיו ועדיין מחזיק בשיניים - נלחם, משרת, משלם, למרות הנהגה כושלת מאין כמותה - לא ייתן להם להמשיך לגנוב לו את המדינה לצרכיהם האישיים-משפחתיים. הם מדמיינים שאחרי שפירקו לנו את הביטחון האישי, סדקו לנו את האמונה שעוד יכול להיות כאן טוב, עכשיו הם יוכלו גם לחרב את מה שעוד נותר מהיהדות הישראלית שלנו. הם אפילו לא מתחילים לקלוט שאין שום מצב שאנחנו ניתן למה שהיה להמשיך להיות. הם לא מבינים שזה לא יהיה. זה פשוט לא יקרה.
פורסם לראשונה: 00:00, 19.06.24