במכתב שמתפרסם כאן לראשונה תוקף שר החוץ ישראל כ"ץ, באופן חסר תקדים, את מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. כ"ץ מאשים אותו שהאו"ם תחת הנהגתו מדווח באופן מכוון נתונים מסולפים וחלקיים על אודות הסיוע שישראל מכניסה לרצועת עזה, כדי להטעות את דעת הקהל העולמית. "ההיסטוריה תשפוט אותך על הכתם המוסרי שרובץ על האו"ם תחת כהונתך", כתב השר.
2 צפייה בגלריה
yk13970053
yk13970053
מתוך המכתב של כ"ץ לגוטרש
2 צפייה בגלריה
ישראל כץ עם שגריר ברזיל בישראל ו מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש
ישראל כץ עם שגריר ברזיל בישראל ו מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש
"ההיסטוריה תשפוט אותך". כ"ץ וגוטרש
(צילום: AHMAD GHARABLI / AFP, Spencer Platt/Getty Images)
כ"ץ פירט במכתב את הפערים העובדתיים בין דיווחי האו"ם לנתוני האמת, ודרש כי האו"ם יתקן את הנתונים ויפרסם התנצלות רשמית על כך שדיווח נתונים חלקיים שאינם משקפים את המציאות בשטח. כך למשל, האו"ם השמיט מדיווחיו יותר מ-8,999 משאיות סיוע שנכנסו מישראל מתחילת המלחמה. רק בחודש מאי השמיט האו"ם 4,880 משאיות מהספירה. הוא מתעלם מסיוע הנכנס ממעבר ארז ומהרציף הימי האמריקני, ומדווח בצורה חלקית רק על סיוע שנכנס דרך כרם שלום.
בנוסף, עימת כ"ץ את גוטרש גם עם מקרים נוספים של דיווחים מעוותים של סוכנויות האו"ם, דוגמת השינוי הפתאומי שחל בדיווח סוכנות האו"ם OCHA על אודות מספרי הילדים והנשים הפלסטינים שנפגעו: היא חתכה את מספרי הילדים והנשים שנפגעו בחצי, לא הודיעה על השינוי וכשנשאלה על כך מסרה כי השינוי הוא בשל "ערפל המלחמה".
פורסם לראשונה: 00:00, 20.06.24