ספק אם שמתם לב, אבל ביום רביעי האחרון, בתוך המולת חוק ההשתמטות וחוק הרבנים, התרסקה בדממה אל רצפת המליאה הצעת חוק שנועדה להיטיב עם משרתי המילואים - "הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (הוראת שעה חרבות ברזל): נקודות זיכוי בעד בן זוג במילואים". וכך, בעוד יד אחת שולחת אליהם צווי 8 כבר בפעם השלישית, באה היד השנייה, ומכניסה אגרוף בפרצופיהם של מגיני הארץ, בכך שהיא מפילה הצעת חוק שנועדה להעניק להם אם לא סיוע מתחת לאלונקה, אז סיוע בחשבון הבנק ובחזית הביתית.
1 צפייה בגלריה
אילוס חיילים מילואים מילואימניקים
אילוס חיילים מילואים מילואימניקים
(צילום: shutterstock)
ההצעה הוגשה כבר בתחילת פברואר על ידי ח"כ שלי טל מירון (יש עתיד). היא נועדה להעניק לבנות ובני זוג של משרתי המילואים שתי נקודות זיכוי במס עבור כל ילד, ובסך הכל 500 שקלים לילד. ברביעי האחרון, כאמור, היא נפלה בטרומית בגין הצבעה קואליציונית מבזה ותמוהה - 46 מחברי הקואליציה התנגדו בנימוק שמשרדי הממשלה טרם גיבשו את עמדותיהם באשר להצעה. איזו עמדה לכל הרוחות צריך לגבש מול הצעה כל כך חיונית, שבמציאות הגיונית הייתה בכלל אמורה לעלות כהחלטת ממשלה? אבל שוב מסתבר שלממשלה חשוב יותר לחבק את הכיסא מאשר לחבק את משפחות המילואימניקים.
בעוד צה"ל משלים את כיבוש רפיח, ועדת הכספים תשחרר מחר חצי מיליארד שקלים לכאורה מעודפי תקציב 2023 לטובת משרדי ממשלה, בעיקר במגזר החרדי וההתיישבותי
וכך בעוד צה"ל משלים את כיבוש רפיח, ועדת הכספים תשחרר מחר חצי מיליארד שקלים לכאורה מעודפי תקציב 2023 לטובת משרדי ממשלה, בעיקר במגזר החרדי וההתיישבותי. שימו לב לסכומים וחשבו כמה אפשר לשקם באמצעותם את עוטפי ישראל החבולים והשרופים: משרד ההתיישבות והמשימות הלאומיות של אורית סטרוק יקבל 300 מיליון שקל; מערך הגיור 30 מיליון; מועצות דתיות 13 מיליון; תמיכה בשירותי דת 18 מיליון; הרבנות הראשית 5 מיליון; בתי דין רבניים 8 מיליון; רשת מעיין החינוך התורני המקורבת לש"ס תקבל 19 מיליון; וכן יוקדשו עשרות מיליוני שקלים במצטבר למשרד לירושלים, למוסדות החינוך והפטור החרדיים ולתרבות יהודית. למטה משרד ראש הממשלה יועברו עודפים של 280 מיליון שקל למערך ההסברה הלאומי, רכישת שירותי מיגון ואבטחה והצבת מחסומים וכן ביצוע סקרים.
ענת לב אדלרענת לב אדלרצילום: סבטלנה קריחלי
כאשר נשמעו במליאה טענות להפקרת משפחות המילואים בעבור קומבינות תומכות כיסא, היו מי ממקורבי הקואליציה שטענו שגם אצלם עובדים על חוק דומה, שיש בכוונתם להגישו בקרוב. הלו, מנותקים. כמה בקרוב? המילואימניקים קורסים. המשפחות בעורף מתמוטטות. צווי 8 בסבב שלישי נשלחו ובסוף יולי יוצאת הכנסת לפגרה ארוכה עד אוקטובר, מועד יום הולדת שנה לפיאסקו שאתם אחראים עליו. "אם לקואליציה יש בשרוול חוק דומה, אדרבה, שיעלו אותו להצבעה ממשלתית, אנחנו בטוח נתמוך, לנו בניגוד אליהם, כן כואבת הבטן", הגיבו באופוזיציה. אבל זה כנראה כבר לא יקרה במושב הזה, וכך שוב השררה של ממשלת האסון הביסה את ההיגיון, וההיצמדות לכיסא רמסה את המנהיגות ואת האחריות.
פורסם לראשונה: 00:00, 23.06.24